Eminem heeft -voor zover ik weet- nog niet gereageerd op de dood van Proof. Althans niet in zijn songteksten. Weet iemand waarom niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien iets voor de volgende vraag: Wie of wat is Proof?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, geen fan zo te horen? Proof is de beste vriend van Eminem. Hij is doodgeschoten, vorig jaar.

Het beste antwoord

Hij heeft een liedje als eerbetoon voor Proof proberen te maken maar hij vond niets goed genoeg. Daarom heeft hij inplaats van een lied uit te brengen het album Relapse aan Proof opgedragen.

Hij heeft hier ook een stukje over geschreven in het boekje dat bij het album kwam:

"Proof, No matter how much times passes, not a day goes by that I don't think of you. If it weren't for you, I would not be where I am today and we both know it. I tried to write a song for you but nothing was good enough, so I'm dedicating them all to you- and you'd be happy to know that I spazzed out on 'em again! I know you wouldn't have had it any other way!
Fuck 'em all -- let's get 'em!

P.S. I'm sober now, I know you'd be proud. I love you Doody, I'll never forget you. Love, Doody"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sja, ik kan niet in het hoofd van Eminem kijken, maar ik kan wel een gok doen naar de reden.

- Misschien omdat hij andere onderwerpen had om op dat moment over te schrijven
- Misschien heeft hij wel een rap geschreven maar vond hij deze niet goed genoeg om met het publiek te delen.
- Misschien heeft hij wel een rap geschreven maar vond hij deze te persoonlijk om met het publiek te delen.
- Misschien was het te zwaar voor hem om hierover wat te schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijken me een paar goeie gokken van SonjaD. Die ga ik niet herhalen.
Het lijkt me heel heftig om je beste vriend te verliezen en daarom is het niet gemakkelijk om binnen een jaar op een podium voor duizenden mensen een liedje te zingen/rappen over zoiets persoonlijks.
Maar misschien had ie ook wel al genoeg liedjes geschreven voor een album, of was het liedje die hij geschreven heeft over zn beste vriend niet goed genoeg om uit te brengen. Hij heeft wel vaker persoonlijke teksten maar niet alles wat hij schrijft krijg je als fan ook te horen. En niet alles wat hij meemaakt hoeft toch in een liedje? Misschien moet je hem maar eens een muzikaal voorstel mailen ;)