Welke akkoorden kunnen het beste bij dit stukje?

Ik heb een stukje geschreven (piano). Er zit ook tekst bij maar ik kan de juiste akkoorden niet vinden. Ik heb de notennamen per regel geschreven. Weet iemand de goede akkoorden hierbij?

ddddddbag
g fis eeeeee fis e d
ddeeeebagg
ggagagagagee
efefeeefe
efecbe
eg fis a ggeeddgb
bbcccbgbag

Alle noten zitten in het eerste octaaf (waar je het meeste in speelt) alleen de c in de 6e en 8e regel zijn hoog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
staat dus in G groot: https://www.google.nl/search?q=g+akkoorden+piano&hl=nl&prmd=imvnsa&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=1AZTUOrNCMGp0AWV54GoAw&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=620
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Antwoorden (2)

Het probleem is, dat wat jij geeft voor vele interpretaties vatbaar is. Ik heb ook geen idee op welke stijl je doelt. Een voorbeeld heb ik bijgevoegd. Moeten die f-en geen fis zijn? (Dit kan wel, maar je mist een in media-modulatie).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval al bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Mag ik vragen met welk programma u de bladmuziek hebt gemaakt? Dan kan ik mijn interpretatie daarmee maken en misschien zou u daar dan de akkoorden bij willen zetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de melodie hebt geschreven, het heeft namelijk ook met ritme te maken, dan kan ik de 'beste' akkoorden kiezen -- in het algemeen. Het heeft namelijk met meer dan alleen de noten te maken. Het programma waarin ik dat deed was Finale 2009, maar er zijn nog veel meer programmas. Ook gratis, zoals muScore ofzo. Kan je googlen ;)
Ik moet zeggen dat je beschrijving redelijk vaag is. het enige waar ik je mee zou kunnen helpen is door je iets te vertellen over akkoorden op de piano.
Als je een akkoord speelt, sla je 3 toetsen aan. als je het akkoord nazingt, zing je natuurlijk niet die drie drie tonen, je zingt er maar een, en dat is de grondtoon. dat is altijd de hoogste toets van het akkoord. de grondtoon geeft de basisklank van het akkoord weer. als je dus een c-akkoord speelt, sla je de c, de e, en de g aan. maar als je hem zingt, zing je een g. Dus als je een G wilt zingen, kun je een c akkoord spelen.
Dan is er ook nog een heel verhaal over omgedraaide akkoorden, maar dat is te ingewikkeld om zo uit te leggen.
ik zou zeggen: probeer wat uit!