Heeft iemand een goede vertaling van de songtekst van Si j'étais president?

Ik vind alleen van die woord-voor-woord vertalingen en aangezien mijn Frans niet zo heel goed is begrijp ik dan nog niet alles...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Is deze beter ik spreek zelf geen frans Er stond eens een klein bedroefd jongetje bij de artiesteningang hij hoopte op een toverspreuk van mij maar ik zei zomaar: als ik president was als ik de president van het land was dan zouden er geen bedroefde kinderen meer zijn ik zou Mickey Mouse benoemen tot eerste minister van mijn regering, als ik de president was en een van de dwergen van Sneeuwwitje lijkt me een goede keuze voor cultuur net zoals Kuifje voor de politie en Dagobert Duck voor financiën Zorro komt op justitie, en Minnie Mouse doet dans zou je tevreden zijn als ik president zou zijn? Tarzan wordt dan minister van milieu, Tom Poes zet ik op handel, Maya de Bij op industrie en ik zou alle snoepwinkels gratis maken als ik de president zou zijn als ik de president van het land was zou ik mijn toespraken op rijm en op muziek zetten en als er vergaderd moet worden gaan we picknicken ik zou grappige dingetjes laten maken als ik president was ik zou ‘s avonds de diplomaten ontvangen in een super space disco oorlog voeren doen we op een strakke beat niets zou meer zoals vroeger zijn als ik president was fonteinen zouden oranje kleuren van de limonade en Bassie was onze minister van de lol die op alle pleinen draaimolens neer zou zetten iedereen zou veel plezier hebben als ik president was (kinderkoor) Als jij de president van het land zou zijn zou dat voor ons, je kleine vriendjes, heel erg handig zijn we zouden zonder problemen dollen we zouden heel tevreden zijn als jij president was Ik zal nooit de president van het land zijn ik vind jullie heel sympathiek, kleine slimmerikjes maar reken niet op mij als het om politiek gaat je hoeft geen president te zijn om van kinderen te houden la la la la la la …………

Bronnen:
http://www.edith.nl/hebtlefsite/projecten/...

Het was ooit het toneel deur Een kleine blonde jongen te kijken een beetje triest Hij wachtte voor mij een toverwoord Ik vertelde hem gewoon: Als ik president was Als ik was president van de Republiek Nooit meer zou een kind van trieste gedachte Ik zou goed doen op Mickey Premier In mijn regering, als ik president Dopey cultuur lijkt voor de hand liggende Kuifje in de politie en Scrooge Financiën Zorro tot de rechter en Minnie dansen Ben je wat je moet blij zijn als ik president was? Tarzan was minister van Ecologie Snipe Handel Maya-industrie Ik verklaar alle openbare gebakjes Oppositie niets, als ik president Als ik was president van de Republiek Ik schrijf mijn toespraken op rijm en muziek En de dagen van de Raad zou een picknick Wij f'rait funny stuff als ik president Ik zou krijgen de nacht het corps diplomatique In een super disco sfeer atoom Het iszou de oorlog met klappen van ritmische Niets is zoals vroeger, als ik president Aan de rand van de fonteinen zouden vloeien sinaasappellimonade Coluche onze minister van Fun Rides te leggen op alle pleinen Het is echt leuk als ik president! (Chorus kinderen) Als je president van de Republiek Voor ons, uw vrienden p'tits, het is super handig s'rait We kunnen lachen en hekelen veilig Het zou erg blij zijn als je president Ik had nog nooit president van de Republiek Jij kleine slim je bent zeer sympathiek Maar verwacht niet dat ik de politiek doen Niet nodig om president te worden, om kinderen liefde. la la la la la .......... Toegevoegd na 1 minuut: Je hebt gelijk klinkt best wel raar zo!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100