Komt de hoge E of de lage E snaar eerst bij gitaren?

Ik heb gehoord dat de gitaar bestaat uit de snaren E B G D A E
Een E is daarvan hoog, de andere is laag
Maar welke is de hoge en welke de lage?

2 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
TurfGraver
2 jaar geleden
In deze volgorde van hoog naar laag.
KimVV
2 jaar geleden
Dat was snel !
Bedankt voor het melden

Antwoorden (1)

Normaal met stemmen begin je bij de laagste snaar. Als ezelsbruggetje heb ik geleerd "Een Aap Die Geen Bananen Eet". (Dus E-A-D-G-B-E).

Jij hebt het andersom staan, dus in dat rijtje is de linker E de hoogste en de rechter E de laagste snaar.
Amadea
2 jaar geleden
KimVV
2 jaar geleden
Dus bij jouw rijtje EADGBE is de eerste E de laagste?
Amadea
2 jaar geleden
Juist ja, correct.