Hoe kondig ik Chopin, Frédéric - Polonaise,[KK1184]-In Ab aan en af?

Er moet een verzoekje worden aangekondigd en afgekondigd op de radio. Meestal is het lichte muziek en dat geeft geen problemen, maar nu een stukje klassiek, hoe kun je dit het mooiste af en aankondigen?

Frédéric Chopin- Polonaise,[KK1184]-In Ab

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Nu gaan wij luisteren naar klassieke pianomuziek. De componist is Chopin, en het betreft een Polonaise. De toonsoort is As grote terts en het wordt gespeeld door..... Het werk is pas na de dood van de componist bekend geworden. Daarom heeft het geen opusnummer, maar de Poolse musicologe Krystyna Kobylańska heeft er het nummer KK1184 aan gegeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
U luisterde naar de Polonaise As grote terts van Chopin, gespeeld door ....
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of misschien nóg beter: uitgevoerd door...
Informatief, die uitleg erbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prachtig antwoord, mooie uitleg voor op een zender waar normaliter geen klassiek gedraaid wordt.

Andere antwoorden (2)

Dan kunt u nu gaan genieten van deze prachtige Polonaise van Frederic Chopin ( en dan zou je nog iets kunnen zeggen, of het solo-piano is, of met orkest : ik vermoed, dat het solo-piano is), dus dan zou je nog kunnen vertellen, welke pianist de Polonaise vertolkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint met: Ën dan nu voor de verandering eens een stukje klassieke pianomuziek van Chopin luisteraars. Het is ....".

Toegevoegd na 2 minuten:
Aan het eind zeg je: "Dat was van Frédéric Chopin de Polonaise KK 1184....".