Hoe kan je leren grunten, ZONDER dat het schadelijk is voor je stem?

Ik moet voor school (en omdat ik het leuk vind) leren grunten, alleen nu heb ik dat een middag gedaan,en ik kreeg het ook aardig onder de knie. MAar nu ben ik wel behoorlijk hees, ook lees ik dat deze manier van grunten heel slecht voor je stem is.
Maar hoe kan ik nou leren grunten op ''de goede'' manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje heel erg slecht van je school dat je voor een opdracht je stem koet verknallen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik je aangestoken met mijn Arch Enemey band? Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha , nee hield al van metal hoor ;)
Arch enemey kende ik btw al vond ze opzicht wel goed :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je sowieso meld of chocomel drinkt krijg je veel slijm in je keel. En je moet niet vanuit je keel grunten maar vanuit je buik, anders krijg je écht last van je keel ;]
Good luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arch Enemy is dan wel een heel slecht voorbeeld, die zangeres heeft jarenlang haar stem verkeerd gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei ik net ook al (?).
Dat is dat geschreeuw van mannen in metal songs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij op de foto....grunten??
Van jou verwacht ik eerder een lief stemmetje wat echt kan zingen...:p
Kan je dat ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hááhahaha! ik lief?! xD je moest ns weten ;)
ik kan volgens mensen wel zingen jah :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon gewone lieve liedjes zingen.
:D
Heb je meer succes mee en je kan er nog geld mee verdienen ook. Maar als jij beroemd wordt met grunten vreet ik mijn sokken op!
:x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD Ik kán niet eens grunten. dat is het punt juist. daarom plaatste ik deze vraag ook xD (naja, ik kan het half. maar dan op de ''niet goede'' manier)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...mmmm...houden zo.
Ik denk dat je je stem vergriept.
Het is zoiets als kijken in de zon en vol blijven houden. Dat gaat gewoon niet goed.
Ik zal geen cd van je kopen helaas. :p
Tenzij je met iets verstaanbaars op de proppen komt haha..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD nou fijn dan. Daar gaat mn laatste fan xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ff die link hieronder gecheckt.....whahahaha da's toch niet serieus haha.
Leuker dan de smurfen.
XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke link? de gruntende man?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hieronder...van DeexDeex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oohja. idd zie het. Ik vind het nummer zelf niet zo mooi eerlijk gezegd xD maar hij kan wel grunten (A)

Antwoorden (3)

Oh, haha, ik zie dat ik het heb geplaatst bij reactie xD
Dooom.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=KjiQG2QDX-g
Het begint bij de 40 seconden ongeveer
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grunten is vergelijkbaar met de manier van praten van Ome Joop van André van Duin. De non die voor het koor stond waar ik op zat adviseerde me ermee op te houden omdat het zo slecht voor mijn stem was, wat ik natuurlijk niet deed. Nu je zelf last van je stem krijgt door het oefenen, kan je proberen het wat minder lang achter elkaar te doen. Ik deed steeds maar even Ome Joop en werd nooit hees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEE NOU WORDT IE MOOOOIIII!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap dr geen zak van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha je loopt achter! Ome Joop is de oer grunter...eh zoiets ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD okee, weet ik dat ook weer.
Och ik ben de beroerdste niet.
Hoewel het niet om aan te horen is vind je hier wel wat info...
Veel succes zou ik zeggen.
:)