Welke melodie behoort bij onderstaande tekst? En zijn er meer coupletten? Als een kleine stille schare Is het onze keus. o Heer etc.

Wie ken dit lied en heeft er muziek en tekst van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Dit lied kan gezongen worden op de melodie van "Laat mij slapend op U wachten" (Joh. de Heer 177) en ook op de melodie van Ps. 42.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
"Op de grote stille heide" is ook een melodie die past bij de gegeven tekst. Maar hoe gaat het verder?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.kinderliedjes.info/html/alfabetisch/liedjes Op de grote, stille heide.
Dwaalt de herder eenzaam rond.
Wijl de witgewolde kudde.
Trouw bewaakt wordt door de hond.
En al dwalend ginds en her.
Denkt de herder: Och, hoe ver.
Hoe ver is mijn heide!
Hoe ver is mijn heide, mijn heide!
Op de grote, stille heide. Bloeien bloempjes lief en teer.
Pralend in de zonnestralen.
Als een bloemhof heinde en veer.
En, tevree met karig loon.
Roept de herder: O, hoe schoon.
Hoe schoon is mijn heide!
Hoe schoon is mijn heide, mijn heide! Op de grote, stille heide.
Rust het al bij maneschijn.
Als de schaapjes en de bloemen.
Vredig ingesluimerd zijn.
En, terugziend op zijn pad.
Juicht de herder: Welk een schat!
Hoe rijk is mijn heide!
Hoe rijk is mijn heide, mijn heide!
Amadea
11 jaar geleden
Die tekst is overbekend, dat bedoelde ik niet. Het vervolg van "Als een kleine stille schare"!
Voor 5 euro kan je aan de complete tekst en muziek komen. Want het staat namelijk in de "Nieuwe liederenbundel voor zondagsschool en huisgezin" van Hendrika Wilhelmina Spiering en Hessel de Vries. En dat staat hier te koop: http://boeken.marktplaza.nl/religie/Nieuwe-liederenbundel-voor-zondagsschool-en-huisgezin-21226025.htm
Amadea