Waarom kun je van sommige bekende artiesten weinig of niks vinden op Spotify?

Ik merk regelmatig dat het aanbod van sommige zeer bekende artiesten bijna niet te vinden is op Spotify. Neem nou bv. Pink Floyd. Wat kun je daar van vinden? Ik bijna niks, tenzij ik iets verkeerds mocht doen. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.1K

Het beste antwoord

Om muziek beschikbaar te stellen heeft Spotify bepaalde rechten nodig. Niet alle artiesten werken daar aan mee. Als Spotify de benodigde rechten niet heeft, wordt de muziek van die artiest niet beschikbaar gesteld.

Toegevoegd na 50 seconden:
Waarom kan ik een nummer, album of artiest niet vinden?

We streven ernaar alle muziek van de wereld beschikbaar te hebben op Spotify. We zijn nog steeds bezig om rechten te krijgen voor alle muziek die er bestaat. Het is dus mogelijk dat je enkele van je favoriete artiesten of nummers momenteel niet kunt vinden. We zijn bezig met het sluiten van overeenkomsten met meer platenmaatschappijen en we voegen elke week een groot aantal nummers toe. Hopelijk is je favoriete muziek snel beschikbaar.

Helaas zijn er enkele artiesten die al hebben laten weten dat ze momenteel geen medewerking willen verlenen aan Spotify. Enkele veelgevraagde artiesten die niet beschikbaar zijn in Spotify zijn onder andere Metallica, The Beatles, Pink Floyd, AC/DC en Led Zeppelin. We hopen dat zij binnenkort hun mening over streaming veranderen.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1; zo is dat! Spotify schijnt overigens een belachelijk kleine vergoeding te betalen aan de artiesten. Als je de NL artiesten mag geloven, gaat het eerder om tientjes per jaar, dan om duizend euro's. Als dat zo doorgaat, zullen nieuwe albums niet meer beschikbaar gesteld worden aan Spotify, is de verwachting.