Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er drumstellen die niet zoveel lawaai maken?

Ik wil graag leren drummen alleen de mensen in mijn omgeving vinden het niet zo fijn als ze constant dat lawaai om zich heen hebben. Is er een manier om minder geluid te produceren tijdens het drummen? Behalve zachtjes slaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan je drumstel voorzien van gaasvellen ipv de huidige vellen die erop zitten. Gaasvellen maken echt amper geluid, dus voor oefenen tot diep in de nacht prima. Voor je bekkens kun je rubber dempers aanschaffen.

Ik zou persoonlijk nooit een electronisch drumstel kopen, omdat de bijgeleverde geluidsmodules vandaag de dag nog steeds niet heel realistisch klinken. Voor oefenen kan het wel handig, en ook heel leuk zijn.

Verder kun je inderdaad rubber matten aanbrengen op je huidige vellen en bekkens voor demping.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, er bestaan ook electrische drumstellen. Kun je gewoon koptelefoon inpluggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is een webwinkel: http://www.thomann.de/nl/edrums.html?kat_id=301
Via Google is nog meer te vinden.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
er bestaan inderdaad elektrische drumstellen, waar je met de koptelefoon op kan spelen,

voor de klassieke drumstellen bestaan rubberen matjes, die je op de trommels kunt leggen, waardoor het geluid wordt gedempd.

in de bassdrum kan je een deken leggen. de bekkens kun je met vilt laten bekleden.

gevolg van bovenstaande maatregelen is natuurlijk wel dat het geluid niet alleen minder hard maar ook anders wordt. maar je kan wel lekker drummen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding