Aan wat kan je zien of een radio of oortjes een goed geluid hebben of goede bas hebben?

- Eenheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2K

Het beste antwoord

Dat zie je niet van buiten, je zult af moeten gaan op review sites:
Zij hebben de meeste ervaring, als laatste moet je eigenlijk zelf nog een tijdje proberen, iedereen heeft ook nog z'n eigen voorkeur. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kun je eigenlijk niet zien je moet toch echt horen,

Je kan wel een beetje kijken naar de Ohm en frequentie bereik

Dat frequentie bereik is de hoogste toon en de laagste toon die de radio of oordopjes kunnen spelen dus zeg maar 8Hz - 20.000Hz

Maar als je er zeker van wilt zijn moet je het toch echt zelf beoordelen of iemand anders die ze heeft,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Test hem en als je BOEM BOEM hoord, heeft wel een een aardige bas ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daar word meestal geen melding over gedaan in de specs. volgens mij is er ook niet zo'n specifieke eenheid.

dan de praktijk: ik gebruik sinds lange tijd sony oordopjes vanwege de goede bass. te weten dit model:

Sony MDR-E819V

http://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-e819v-oortelefoon/9000000003486027/

ik heb ook sennheiser dopjes liggen die 2 keer zo duur waren maar veel fletser klinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij oortjes zitten vaak termen als frequentiebereik en gevoeligheid. Het frequentiebereik bepaalt hoe laag en hoe hoog een oortje kan. De gevoeligheid bepaald hoe hard een oortje kan. Helaas zijn beide parameters geen maatvoering voor hoe een oortje klinkt.
Wil je weten of een oortje voor jou geschikt is zul je op internet naar reviews moeten zoeken. Zoek er meerdere op want het geluid is vaak persoonlijk. Waar de ene een oortje de lucht in prijst kan een andere deze juist kraken. Als meerdere reviews het over een goede basweergave hebben kun je ervan uitgaan dat het wel goed zit. Zoek in de reviews de punten op die jij belangrijk vind.
Dus helaas kun je verder nergens aan zien of het goed geluid heeft.