Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als er een mol staat vooraan bij de muzieksleutel tussen de lijn van bovenste E, geldt die mol dan ook voor de E die beneden op de tweede lijn staat?

Ik moet iets uitzoeken en heb het vroeger wel geweten, maar ben het vergeten, hoe het zit met die mollen en hoe heet ook alweer een verhoging?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

die mol geldt voor het hele stuk als hij vooraan staat bij de sleutel.

een verhoging heet een kruis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dit geld dan voor alle e's die in de maat zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mol die bij de sleutel staat geld voor het hele stuk voor alle octaven dus in jou geval ook voor de lage e. Als er een onderbrekingsteken bij de e staat hoeft er in die maat geen es gespeeld te worden maar een e. Als de maat klaar is speel je weer een es
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor het antwoord. Bedoel je met onderbrekingsteken een komma of i.d.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=ms-android-sonyericsson&gl=nl&biw=320&bih=320&tbm=isch&sa=1&q=herstellingsteken&oq=herstellingsteken&aq=0&aqi=g2&aql=&gs_sm=c&gs_upl=12743l16363l0l19629l10l9l0l0l0l2l462l1968l3-3.2l5l0&mvs=0#i=1 Hij ziet er zo uit als op de link en staat naast een noot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, de benaming is herstellingsteken, even in de war
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, sorry ik lees nu pas dat de mol vooraan bij de muzieksleutel stond. Dit geld dan voor het hele stuk. Sorry voor mijn incorrecte antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding