Hoe heet deze gitaar http://www.youtube.com/watch?v=z0vmmv3VNrc&feature=fvst // ik wil deze zo snel mogelijk weten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Dat is gewoon een spaanse gitaar. Je mag 'm ook klassieke of akoestische gitaar noemen.
In dit filmpje kun je 'm iets beter zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp.... Je bedoelt het soort snaren? Bijna altijd zijn dat nylon snaren. Een klassieke gitaar kun je al voor 75 Euro kopen, maar ook voor 7500 Euro. Zo'n ding van 75 Euro zal nauwelijks goed klinken, en hoe duurder zo'n gitaar is, hoe beter hij klinkt, en hoe minder snel de klank gaat vervelen. Een duurdere klassieke gitaar behoudt meestal ook zijn waarde. Een klassieke gitaar moet je eigenlijk alleen kopen samen met iemand die er verstand van heeft. En dan uitproberen in een echte winkel en de mooiste uitkiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"hoe duurder zo’n gitaar is, hoe beter hij klinkt"
Dit waag ik te betwijfelen.
Heb ze van 200 en 2000 euro gehoord waarbij ik (kwa geluid) voor de 200 ga.
Luister met je oren. (Niet met je portemonnee)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet dan een heel bijzondere ervaring zijn geweest Moordigger. Ik heb veel gitaren gehoord, en ik heb weleens een gitaar van 500 Euro mooier gevonden dan een van 700 Euro, maar nog nooit gemerkt dat een gitaar van 10 keer zo duur minder mooi klinkt. Als dat zou kunnen begrijp ik echt niet waarom professionele gitaristen (geldt ook voor pianisten, violisten etc.) niet eens wat beter op zoek gaan. Want dan zou het dus mogelijk zijn om maar 10% van je budget te besteden voor meer kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat ook niet altijd op. Net zoals duurder is beter niet altijd op gaat. :) (That's my point)
Tis ook maar WAT je mooi vindt dan wel naar op zoek bent.
Tja en prof's hebben meestal niet zo'n budget probleem. :)
(B.t.w. die laten hem vaak speciaal voor hun zelf maken.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. En misschien zijn we het ook wel helemaal eens! :-) Duur hoeft niet altijd beter te zijn, en het is ook vaak zonde van je geld. Maar zeg nou eerlijk: als ik beweer dat ik eerst een BMW had van 90.000 Euro, en nu een Fiat Punto van 9000 Euro en ik vertel dan ook dat die Punto veel lekkerder, beter, comfortabel, en harder rijdt. Dan geloof je me toch ook niet? Zelfde geldt voor TV's. Het is goed mogelijk dat een breedbeeld TV van 700 beter is, dan een van 900 Euro, maar een TV van 199 Euro bij Blokker is natuurlijk niet beter of mooier dan een van 2000 Euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En "klinken" is kwaliteit en niet smaak?
Zoals Mesher het hier beschrijft?
"..hoe duurder zo’n gitaar is, hoe beter hij klinkt..."
:)
Maar verder ben ik het met jullie eens hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moordigger, je hebt gelijk hoor, het is ook een kwestie van smaak. Maar smaak kun je ontwikkelen. Ik heb geen barst verstand van wijn, dus ik proef het verschil tussen een fles wijn uit de supermarkt van 1,75 en een echte wijn van 5,95 helemaal niet. Dat komt omdat mijn smaak niet ontwikkeld is. Als ik wat meer wijn ga drinken, en ik mijn smaak ontwikkel ga ik het verschil misschien wel proeven. Iemand die zijn muzikale smaak niet of onvoldoende heeft ontwikkeld heeft, zal ook het verschil tussen een gitaar van 100 en een van 2000 Euro niet horen. Maar als hij een jaartje op die van 100 Euro heeft gespeeld, dan gaat hij het verschil wel horen.