Van zijn eerste hit: "Ritme van de regen"
zijn enige nummer-1 hit: "Banger hart"
en van het spleetje tussen zijn tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vooral van "kunt u mij de weg naar hamelen vertellen meneer" Daarmee is zijn carriere begonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn carriére is niet begonnen met toneelspelen, maar met zingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn doorbraak was Hamelen in de jaren '60. Hiervoor zong hij wel, maar met weinig succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig succes? Het was een tiener-idool die regelmatig in de top-tien stond. Juist daarom is hij gevraagd voor Hamelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toet, ik denk dat Claudiatje en Jeroen 1962 aanmerkelijk jonger zijn dan wij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Cavia, dat zal.
Rob's eerste hit stamt uit '63 (Voor Sonja doe ik alles)
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het niet na gekeken, maar was "Oe van Oebele" niet voor "Hamelen"? Daar speelde hij ook in mee.
en niet te vergeten ratgate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robert (rob) de Nijs ) Amsterdam, 26 december 1942. Is een Nederlands zanger en acteur.
Zijn bekendste liedjes zijn o.a

Alles Wat Ademt
Banger Hart
Dag Zuster Ursula
Foto Van Vroeger
Het Werd Zomer
Jan Klaasen De Trompetter
Malle Babbe
Open Einde
Ritme Van De Regen
Zet Een Kaars Voor Je Raam
Zondag

En zijn filmografie als acteur,
1969-1972 Oebele Bello Billy Biggelaar televisieserie
1969 Der Rasende Lokalreporter televisieserie
1972-1976 Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer? Bertram Bierenbroodspot televisieserie
1972 Prikkebeen Prikkebeen televisieserie
1972 Citroentje met suiker Oebie televisieserie
1998 Pittige tijden Mysterious Man tv-episode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rob de Nijs is bekend geworden met Ritme van Regen, en vele andere nummers bijvoorbeeld Banger Hart,
ook Jan Klaassen De Trompetter en Malle Babbe, Dag Zuster Ursula vond ik erg te waarderen.
Zijn imago is niet altijd even best, maar ik maakte ooit een life-concert van hem mij, waarbij ik hem echt geweldig vond zingen wat ik niet van alle life zingende artiesten kan zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan Klaasen was trompetter in het leger van de prins, Hij marcheerder van.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Robert (Rob) de Nijs (Amsterdam, 26 december 1942) is een Nederlands zanger en acteur.
Zie voor héél uitgebreide informatie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spleetje tussen z'n tanden! Maar vooral malle babbe en z'n nummer 1 hit: 'Banger hart'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de regen die tegen zijn zolderraam tikt.Enne van Belinda natuurlijk.Enne van de liefde waarvan ie nog geen verstand had!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi.+ En van ratgate.
Door de muziek die hij heeft gemaakt.... hieronder worden er al een aantal genoemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rob de Nijs is ook bekend van z'n optredens bij Circus Toni Boltini. Daar trad hij in 1965 en 1966 op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij gaat ook al generaties lang mee, hij zingt al zo'n 50 jaar. Johnny Hoes overigens al zo'n 70 jaar en Johan Heesters zo'n 85 jaar)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een kaars voor je raam vannacht ..zodat ik weet dat je op me wacht ...want ik kom naar je toe ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het zien van zijn naam zat meteen het liedje "Ritme Van De Regen" in mijn hoofd, dus dat is mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap de min niet, van mij een plus derhalve =1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie strooit er nou weer met onterechte minnen, vermoeiend hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij hoor, het lied is heel bekend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap die min ook niet, van mij ook een plus, want ik heb ook dezelfde gedachte als Maxis
Van de Story, Privé, Weekend, Party en alle roddels daarom heen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van het zingen vooral.
Ritme van de regen bijvoorbeeld.