Wat is een degelijk beginner elektrisch gitaar i.c.m. een goede woofer?

Ik ben opzoek naar een goed beginnersgitaar waar ik een aantal jaar mee verder kan. ik heb nog nooit gitaar gespeeld of wat dan ook en ben niet echt bekend met de termen. Op verschillende sites heb ik al wat info gevonden of tenminste wat degelijke gitaren zijn. Dit waren o.a. de London City serie en eventueel een Fender. Waar moet je op letten en vanaf welke prijs begint het beter te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Als je een goede beginners elektrische gitaar wilt, waar je lang mee door kunt, kun je het beste een Fender Squier kopen, deze kun je in verschillende prijsklasse kopen.

Je kan een complete set kopen met een kleine versterker er bij. Je kunt ook alleen een duurdere Squier kopen (een Classic Vibe), deze zijn vaak nog beter dan de goedkoopste 'echte' Fenders.

Je kunt het beste een goedkopere versie van een goed merk kopen. Zoals een Epiphone van Gibson, een Squier van Fender of een Ibanez Soundgear van Ibanez.

London City is een merk die gitaarmodellen van andere merken nabouwt en is daarom, naar mijn zeggen, minder betrouwbaar.

Ik zal ook links toevoegen van deze 'classic vibes', combo sets en een combo setje van Epiphone.

Veel Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat zou je voor al je de Shadows wilt spelen kopen?

Andere antwoorden (2)

In de muziek zie je vaak dat hoe duurder hoe beter het is. Bij gitaren geld dit ook zo. Beginner setjes kun je goedkoop kopen, maar ik zou het toch houden op zo'n 250 euro.
Je moet letten op de kwaliteit van het gitaar. Wanneer je nooit op zo'n ding gespeeld hebt is dit lastig in te schatten. Dan kun je eigenlijk alleen op het oog beoordelen. Kijk goed rond naar gitaren, en koop niet zo'n ding dat er te plastic uitziet. Je kunt ook de verkoper vragen om enkele modellen te bespelen.
De 'woofer' is eigenlijk een combo versterker. We noemen dit een combo omdat het eigenlijk 2 apparaten zijn; een versterker en een cabinet (speaker). Deze zijn meestal zo'n 15 watt. Het geluid is niet super denderend, maar om te starten heel geschikt. Op termijn kun je een betere kopen, dan heb je er ook meer verstand van, en kun je hier een goede keuze maken.
Ook belangrijk is een stemapparaat, een guitarstrap (om de gitaar om je nek te hangen) en plectrums.
Daarnaast heb je nog een dosis geduld nodig, gitaar leren spelen duurt even.
Veel plezier, en laat me even weten wat het is geworden!
Mocht je nog vragen hebben (hoe simpel of moeilijk ook), dan kun je me ook een bericht sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Squier is een goed submerk van Fender en deze gitaren komen in beginnerssets met degelijke amplifiers (versterkers) waarop leuke effecten zitten. Deze gitaren zijn ongeveer €250,-. Er zitten ook jamtracks op deze versterkers voorgeïnstalleerd dus daarom kan ik dat aanraden.
Verder raad ik alle beginners altijd aan om een Yamaha-gitaar te kopen. Deze Yamahagitaren komen in beginnerssets van rond de €200,-, met een amp ZONDER effecten.
Dus: gewoon even googlen op "squier pakket" en "yamaha pakket"

Een fender is vrij duur dus die raad ik af om te kopen als beginnersgitaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoor ook wel goede verhalen over London City, Squier, en strat modellen.