Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een degelijk beginner elektrisch gitaar i.c.m. een goede woofer?

Ik ben opzoek naar een goed beginnersgitaar waar ik een aantal jaar mee verder kan. ik heb nog nooit gitaar gespeeld of wat dan ook en ben niet echt bekend met de termen. Op verschillende sites heb ik al wat info gevonden of tenminste wat degelijke gitaren zijn. Dit waren o.a. de London City serie en eventueel een Fender. Waar moet je op letten en vanaf welke prijs begint het beter te worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een goede beginners elektrische gitaar wilt, waar je lang mee door kunt, kun je het beste een Fender Squier kopen, deze kun je in verschillende prijsklasse kopen.

Je kan een complete set kopen met een kleine versterker er bij. Je kunt ook alleen een duurdere Squier kopen (een Classic Vibe), deze zijn vaak nog beter dan de goedkoopste 'echte' Fenders.

Je kunt het beste een goedkopere versie van een goed merk kopen. Zoals een Epiphone van Gibson, een Squier van Fender of een Ibanez Soundgear van Ibanez.

London City is een merk die gitaarmodellen van andere merken nabouwt en is daarom, naar mijn zeggen, minder betrouwbaar.

Ik zal ook links toevoegen van deze 'classic vibes', combo sets en een combo setje van Epiphone.

Veel Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat zou je voor al je de Shadows wilt spelen kopen?

Andere antwoorden (2)

In de muziek zie je vaak dat hoe duurder hoe beter het is. Bij gitaren geld dit ook zo. Beginner setjes kun je goedkoop kopen, maar ik zou het toch houden op zo'n 250 euro.