met gitaar spelen, moet je dan als je een akkoort wilt aanslaan, hem helemaal indrukken of heel licht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Je vingers goed hard op de snaren anders is het akkoord niet goed te horen of vals! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan, hoever de snaren van de hals verwijdert zijn.
Bij een dure gitaar speelt het allemaal wel wat makkelijker
maar niet noodzakelijk om op te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet hard drukken zodat er een zuiver akkoord uitkomt. Uiteindelijk went het en voelt het alsof je ze alleen aanraakt. Bij een betere kwaliteit gitaar hoef je minder hard te drukken al bij een mindere kwaliteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te hard, daar slijten je snaren van, krijg je zere vingers van en je kunt moeilijker van akkoord wisselen. Zo indrukken dat iedere afzonderlijke snaar een heldere toon geeft (snaren 1 voor 1 aanslaan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen in het begin krijg je zere vingers dat hoort bij gitaar spelen, uiteindelijk krijg je ilt op je vingers en doet het geen zeer. En wat betreft die snaren; om de paar maanden vervangen slecht antwoord
niko
12 jaar geleden
@totoniee.wat een onzin kraam jij uit.ik speel al meer dan 20 jaar gitaar.heb nergens eelt,hoef niet hard te drukken.het antwoord van Violala is in alle opzichten ok.
niko
12 jaar geleden
geen eelt.daar is niks mis mee hoor.