Hoe kan je bij een keyboard gemakkelijk wisselen tussen gewoon en via een hoofdtelefoon het geluid?

De plug zit achterin en het is best een gezoek om hem erin te steken. Maar erin laten, is het continu op de hoofdtelefoon.
Voor wat vingeroefeningen heb ik graag de hoofdtelefoon op en als het wat later is op de avond. Maar anders wil ik gewoon zonder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Best onhandig dat zo'n belangrijke ingan achterop zit.

Antwoorden (2)

Je kan 2 dingen doen;
_1 De uitgangsplug is tevens schakelaar, maak keyboard open en haal schakel functie er uit en maak een extra schakelaar aan de buitenkant die voortaan de speakers aan/uit schakeld.
_2 Gebruik interne speakers niet, maar maak gebruik van externe versterker en speakers, dan kan koptelefoon blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat voor keyboard je hebt, maar bij de meeste keyboards zijn de plugs best diep omdat koptelefoons grote, dikke stekkers hebben.

Je kunt de stekker van de koptelefoon er ietsjes uithalen, net genoeg zodat hij geen contact meer maakt. Het geluid komt dan gewoon uit de speaker. Als je het geluid weer via de koptelefoon wilt, druk je de stekker die er dus nog half inzit gewoon iets aan.