Zetten bekende zangers hun liedjes/muziek zelf op YouTube?? Zoniet wie dan wel?

Eender welk liedje of muziek kan je beluisteren of bekijken op YouTube. Ik snap dat niet zo (copyright).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Dit wordt inderdaad vaak in opdracht gedaan door platenmaatschappij of dergelijke organisaties. De nogal wat onbekende artiesten zetten het vaak zelf op Youtube.

Enkele voorbeelden zijn; Vevo misschien wel de bekendste die op dit moment actief is op Youtube (artiestennaamVEVO). Vevo biedt muziekvideo's aan van drie van de vier grote platenmaatschappijen: Universal Music Group, Sony Music Entertainment en EMI.

Verder heb je ook nog een andere redelijke bekende: Spinnin Records; een Nederlands platenlabel gevestigd in Hilversum en het grootste platenlabel op het gebied van dancemuziek ter wereld. Valt niet onder Vevo.

Toegevoegd na 4 minuten:
*platenmaatschappijen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan, als ze een eigen kanaal hebben, maar vaak staat het op het kanaal van de platenmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de andere 2 antwoordgevers ook al zeiden: vaak wordt het door de platenmaatschappij of in elk geval in opdracht van de platenmaatschappij gedaan. Maar dat zegt niet dat artiesten dit nooit doen. Er zijn ook zat artiesten, ook gewoon bekende artiesten, die zelf hun filmpjes op YouTube zetten.