Wat is een guidetrack?

Ik heb vandaag van de muziekdocent van mijn broer gehoord. Wat moet je kunnen om guidetrack op te kunnen nemen en waarvoor is dit nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Een guidetrack dient om een demo van een door jou opgenomen muziekstuk te laten aanvullen door muzikanten die andere instrumenten bespelen, zodat het geheel meer tot leven komt.
Je maakt een mp3 van de in te spelen song, dat wordt de zogenaamde guidetrack. Die moet met behulp van een metronoom of clicktrack ingespeeld zijn (maar de click zelf hoeft niet op de opname te staan). Het is belangrijk dat het tempo correct is, anders kan een ander daar geen strakke partij bij inspelen.
Als er op de guidetrack bijvoorbeeld gitaar en zang staat, dan zet je de ene helemaal links en de andere helemaal rechts in de mix van de guidetrack. De muzikant die er een partij bij in moet spelen kan dan van het rechter en linker kanaal voor zichzelf een gunstige mix maken voor de opname.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien heb je hier iets aan,succes