ik en een paar vrienden willen gaan rappen maar hoe moet je opnemen en wat heb je nodig?

ik en een paar vrienden van mij willen gaan rappen want dat oen we wel is in buurt huizen en ze vinden ons best wel goed en wij vinden het ook leuk maar we willen alleen weten wat we nodig hebben om op te nemen en hoe moeten we dat doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mic en een beat, wat is je mail of wat anders youtube? Want Ik kan een beat voor je maken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke geen probleem ik mail je wss vanavond of morgen en miss kunnen we elkaar ook promoten op youtube
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik zou graag zaken met u willen doen ;b
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bugsbunney:
Hoe oud ben je???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samsung jij bent een beetje jammer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu 13.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die wil zaken doen.....haha + voor samsung93

Antwoorden (3)

Een computer, met een goede geluidskaart. Niet eentje uit de mediamarkt aanbiedingen bak, maar een van bijvoorbeeld E-MU.
Dan heb je een DAW (digital audio workstation) nodig. Voorbeeld is FL-Studio. Dit is makkelijk om een basis-beat te maken. Rap is erg basaal qua muzikaliteit, dus een goedkoper pakket van Magix (wel in de aanbiedingen bak van de Mediamarkt) is ruim voldoende.
Daarnaast heb je een goede microfoon nodig. Ik zou niet iets kiezen met XLR, maar wel met een Jack plug. Deze kun je namelijk direct op de duurdere geluidskaart pluggen. Zorg ook dat de akoestiek in je kamer zo droog mogelijk is, waardoor je minder galm krijgt in je stem.
Een voorversterker voor de microfoon is ook wel handig.
Daarnaast zou ik nog een set actieve monitors (KRK bijvoorbeeld) kopen in een muziekwinkel (weer niet de Mediamarkt). Dan hoor je je opgenomen geluid goed.

Alles bij elkaar (computer heb je al)
Geluidskaart: 100€
Software: 40€
Microfoon: 60€
Voorversterker: 50€
Monitors: € 350
Totaal € 600,-

Alle hobby's kosten geld

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon audacity downloaden op het internet, helemaal gratis. Als je ook beats en muziek wilt maken zou ik ook FL Studio gebruiken, maar wel stem opnemen in Audacity. Daar kun je de ruis ook bij weghalen enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een laptop met een ingebouwde microfoon, hij neemt ook de PC zelf op, en alleen de linkerkant van mijn stem. Dus wat ik doe is het normaliseren, niet perse ruis weghalen behalve als het nodig is.
Wat ik ook gebruik is een opname apparaat en is heel makkelijk te bedienen en je hebt redelijke kwaliteit. Je kunt dan gewoon akoustisch opnemen. Je kunt hierboor bijv. de 'zoom H2' voor gebruiken. Deze is erg populair onder de muzikanten. Deze kun je instellen op geluidssterkte en je hebt alleen een kaartje nodig. Zo'n geheugenkaartje kun je bij saturn/mediamarkt kopen voor 10 á 15 euro en dan heb je 4 GB. Dit kaartje stop je in je pc en ja kunt het gewoon afspelen op windows media player. Het opname apparaat kost tussen de 150 en 200 euro.

Succes!
M.V.G. Mees