Wat betekent unapologetic?

Ik luister naar Rihanna's album Unapologetic. Nu ben ik benieuwd wat dit nu eigenlijk betekent.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
5.7K

Antwoorden (3)

Nietzichzelfverontschuldigend.

Apologetic = zichzelf verontschuldigend.

Bijvoorbeeld: "That is such an apologetic statement for a company to send out"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze site http://en.wikipedia.org/wiki/Unapologetic_(album) en deze site http://www.capitalfm.com/artists/rihanna/news/unapologetic-album-title/ staat dit:

"Regarding the title of the album, Rihanna explained that she named it because she wanted to express how honest she is, "I named my album ‘Unapologetic’ because there is only one truth, and you can’t apologise for that. It’s honest. I’m always evolving of course, I think the only motto I have is to be true to myself." "

Rihanna wilde met de titel aangeven hoe oprecht ze is. Ze noemde haar album zo, omdat er volgens haar maar een waarheid is, en je kan daarvoor geen excuses aanbieden. Het is oprecht. Ze ontwikkelt zich voortdurend en ze vindt haar enige motto, dat ze eerlijk moet zijn tegenover zichzelf.

Een letterlijke vertaling in het Nederlands is lastig. Je zou dan op iets uitkomen als "geen excuus gevend", of "onverontschuldigend". Dat zijn geen gebruikelijke woordcombinaties/woorden in het Nederlands.
Antoni
10 jaar geleden
Een ‘Unapologetic person’ is iemand die geen spijt heeft van bijvoorbeeld gemaakte afspraken die zijn vergeten. Of weigert sorry te zeggen over ontstane misstanden