Kan ik muziek in het engels schrijven terwijl ik niet heel goed ben in engels?

Ik wil mijn liedjes in het engels schrijven, maar ik ben nog niet geweldig in engels. Hoe kan ik dit toch doen? Ik weet dat nederlandstalige muziek niet slecht hoeft te klinken, maar toch doe ik het liever in het engels. En ik wil niet dat het zo'n tekst word met simpele woorden. Het moet gewoon een songtekst worden zoals de meeste echte engelse liedjes. Kan ik dit doen terwijl ik niet supergoed engels kan praten?

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb al veel antwoorden gehad, maar ik ben nog vergeten te zeggen: Ik ben niet slecht in engels eigenlijk, ik ben gewoon niet super. Ik ken alle grammatica, dus ook zinsopbouw en dat soort dingen, alleen ik ken niet veel 'mooie' woorden. Soms hoor ik een lied, of lees ik een songtekst en denk ik: 'Wat een geniaal woord'. Dat kan ik alleen nooit bedenken. Kan ik toch wel goede muziek schrijven in het engels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo moeilijk is dat toch niet? Music!

Het beste antwoord

Dat kan alleen als je samen gaat werken met iemand die wél echt goed Engels spreekt. Je moet dan óf een andere je teksten laten schrijven of vertalen, óf je moet samen een tekst schrijven, dat jij dus aangeeft wat je ongeveer in gedachten had, en de ander dit uitwerkt in iets wat grammaticaal juist is, en voor iemand die Engels spreekt ook nog mooi klinkt. Niets is zo erg als een Engelstalige tekst waarvan je meteen hoort/ziet dat hij door een Nederlander is geschreven, dat is echt lelijk. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen Engelstalige songs kunt schrijven, je zult dan alleen wel hulp moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor de muziek, de begeleidende klanken dus, maakt het niets uit. Maar als jij een goed klinkende tekst wilt schrijven in een taal die je niet voldoende beheerst, dan zal het nooit professioneel klinken maar amateuristisch prutswerk zijn. Schrijf dan toch beter de tekst in het Nederlands, en laat het door iemand die het Engels op hoog niveau kent vertalen. "I love you" kent iedereen wel, maar wil je een serieuze boodschap verkondigen dan moet dat wel begrijpelijke inhoud hebben.
Amadea
12 jaar geleden
je kan natuurlijk woorden opzoeken in een woordenboek , of iemand vragen je te helpen die beter is in engels
Maar echt goede songteksten gaan niet alleen over de woorden maar juist over de zinsbouw en er zitten vaak woordspelingen in die het juist zo mooi en goed maken daarvoor heb je echt kennis van de taal nodig
Misschien een goed alternatief om in het nederlands op te schrijven wat je wil zeggen en dan laten vertalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kaan je niet, net zoals je geen trouwjurk zult kunnen naaien als je nog geen knoop aan kunt zetten.
Of een 4sterrenmenu kunt kokenals je altijd met blikjes en pakjes kookt.
Je zult rare fouten maken, en niet voor vol aangezien worden. En dat wil je vast niet.
Dus begin gewoon in het nederlands, en ga heel goed je best doen op je engels,en dan ooit in de toekomst kom je misschien zo ver

Toegevoegd na 49 seconden:
net zulke rare fouten als mijn typfout in de eerste zin, dat wil je toch niet hebben in een serieus liedje
12 jaar geleden
Er hoeft niet perse zang bij hoor. Bach heeft het bewezen dat de beste (westerse) muziek instrumentaal is als je het mij vraagt.