Het nummer is oorspronkelijk van Neil Diamond, uit 1968. Maar Bob Marley heeft het nummer in hetzelfde jaar ook uitgevoerd en ik denk dat je die versie kent: http://youtu.be/nOe146wpTOA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het is oorspronkelijk van Neil Diamond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=Ysxw7EON5xc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan klinkt het ook meteen stúkken mooier !
Nee, UB40 had pas in 1983 een hit met dat nummer. Het is in 1967 geschreven door Neil Diamond, en werd uitgebracht op zijn album Just for you. Door de uitvoering van Jimmy James & The Vagabonds werd "Red red wine" in 1968 in Engeland een hit, en in Nederland in datzelfde jaar door de uitvoering van Peter Tetteroo. De eerste reggaeversie kwam in 1969 door Tony Tribe.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Die komen van mensen die een minduim gebruiken als "ik ben het er niet mee eens want de eerste is altijd de beste, dus wie daarna komt is slecht en moet worden gestraft"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad heel vreemd die minnen is namelijk een compleet en perfect antwoord.
Ik dacht ook van the Tea Sets,
weet niet of ik het goed schrijf,
nederlandse groep, jaren 60 / 70

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zag dat Amadea dit ook al schreef, maar dan Peter Tetteroo, leadzanger van ..tea Set