Waarom was het nummer ROTTERDAM van THE BEAUTIFUL SOUTH in 1996 in heel Europa een top-10 hit, behalve in Nederland?

Sterker nog, bijna niemand kent het hier. Toevallig hoorde ik dit schitterende nummer een paar jaar geleden op Radio Rijnmond. Is het nummer geboycot in Nederland destijds? Had het anders geweest als de titel AMSTERDAM was geweest?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

tja waarom wordt een bepaald nummer wel een hit in het ene land en in het andere land niet, ligt vooral aan de media die er aandacht aan besteden, is hier dus niet gebeurd neem ik aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel, wellicht was het feit dat bijna niemand het hier kent wel de reden dat het hier geen hit was..