Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke site, kan ik een radio kopen met alle zenders van de hele wereld erop?

Je hebt hier wel site's van, maar ik zoek een radio ''die je gewoon vast kan pakken''.

Weet iemand op welke site ik deze radio kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De enige mogelijkheid om "de hele wereld" te ontvangen is met een zgn. internet radio.

Dit zijn toestelletjes die je vast kunt pakken en meenemen binnen je eigen huis en of tuin waar het binnen het bereik van je WiFi- router te gebruiken is.

Hiermee kun je 10.000-en radiozenders van over de hele wereld beluisteren. Tevens kan je ook mp3 bestanden vanaf je pc/laptop "ontvangen" en beluisteren.

Ben je buiten het bereik van je WiFi router dan kan je met de radio alleen FM radio ontvangen.

'n leuk toestelletje is de Q2 QT00500 internet tuimelradio.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

kijk even op deze site: http://www.beslist.nl/products/elektronica/r/Sony_Wereldradio_Icf-sw/
Hier vind je verschillende wereldradio's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/audio-hifi/audio-hifi-c26/sangean-sg-622-wereldontvanger/C26_6F2_6F2_718082/?BC=GOA&BAC=BEG Kan ik dit als een wereldradio benoemen?
Elke radiozender heeft maar een beperkt bereik, afhankelijk van de zendersterkte en de gebruikte frequentie.
Een lokale zender in Australië is nooit in Nederland via de ether te ontvangen.
Het is dus fysiek onmogelijk om een radio-ontvanger te bouwen die alle zenders van de hele wereld kan ontvangen.
Het is al lastig genoeg om een ontvanger te bouwen die alle mogelijke frequenties en modulatie vormen aan kan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een voorbeeld van zo'n universele ontvanger die veel verschillende soorten zenders kan ontvangen zie je hier, kost maar € 1949.-
Wil je toch de lokale zender in Australië ontvangen dan moet je hem wel daar naar toe moeten meenemen.
Goedkoper kan dat trouwens met een goedkope zakradio.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de min uitgelegd worden?
Niet.

Je hebt het over een zogenaamde "wereldontvanger".
Een 'wereldontvanger' betekent dat op de ontvanger ook kortegolf zit waarop je inderdaad veel radiostations van overal ter wereld kan beluisteren. Maar dan gaat het om de Wereldomroepen van de vele landen die je kunt ontvangen, en geloof me, dat zijn de zenders waar je niet de hele dag naar wilt luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding