Mapex zit in de middenmoot van de merken. D.w.z. het is niet de allerbeste kwaliteit die je kunt kopen, maar het is ook beslist geen rommel. En daar is de prijs dan ook naar.
Je kunt Mapex voor een redelijke prijs kopen.

Je kunt op veel plaatsen op internet lezen, dat mensen Mapex kopen en het jaren met plezier gebruiken. Maar ook, dat als ze vergevorderd zijn of professional worden graag wat beters kopen. Overigens heeft Mapex zelf ook weer diverse prijsklassen en kwaliteiten.

Als ik jou was zou ik mijn spullen niet op internet kopen maar in een echte winkel als dat mogelijk is. Dan kun je het horen, zien en voelen. Vooral als je iemand meeneemt die er veel verstand van heeft, kan het dan niet misgaan.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uitstekende recensies gelezen, onder andere op www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=833 dus mocht je aanschaf overwegen, dan vind ik dit (onderstaande) bijzonder positief ! Drum ze !

Snare
De, eveneens, maple snare heeft een prima, natuurlijke allround klank. Center shots maken een mooie, volle plof en een natuurlijke ‘crack’, terwijl rimshots niet al té venijnig uit de hoek komen. De geperste randen (geen die-casts) zijn hier mede verantwoordelijk voor die eerder klassieke, niet al té agressieve aanslag. Rimclicks tenslotte klinken eveneens rond en natuurlijk. De Black Panther 13” snare klink zo mogelijk nog mooier. Zijn 13” maat zorgt voor een stevige attack terwijl er toch genoeg diepte en warmte in de klank aanwezig is, meer nog dan bij de 14” snare. Je zou hem tevens als main snare kunnen gebruiken, zo lijkt me.

Toms
Deze hebben een mooi natuurlijke, open klank en een vrij uitgebreid stembereik. De mooiste klank wordt verkregen bij mid tot hoge spanning. Enkel bij lage stemming, en vooral bij de grotere floortoms, gaan de UT Remo vellen wat ‘flodderen’. Maar eens onze standaard Remo Ambassador coated vellen gemonteerd is dit euvel opgelost. De twee hangende toms en kleinste floor zijn het makkelijkst stembaar en de 10” tom klinkt het mooist. Met 16” floortoms heb ik altijd wel wat meer moeite om een mooie sound te bekomen. De verende pootjes van de floortoms doen hun werk en de sustain is voldoende. De I.T.S. onafhankelijke ophanging van de toms is misschien niet feilloos, maar ze klinken wel voldoende door. Trouwens, veelal hoor ik toch van soundengineers dat die ‘meters’ sustain echt niet altijd welkom zijn.

Basdrum
De diepe basdrum produceert een volle, diepe dreun met een vettige aanslag. Ondanks het nog ontbreken van een klankgat in het resonantievel gaat de trommel niet te ‘boomy’ klinken.
We concluderen dat de set een mooie natuurlijke klank heeft met als uitschieters de basdrum en de Black Panther auxilary snare die klankmatig het beste scoren. Positief is ook dat de verschillende onderdelen van de set onderling mooi homogeen klinken.

Polyvalentie
Deze PM628SU kit zal uiteraard vooral gekozen worden door de rock- of bigband drummer. Maar het Mapex Pro M assortiment aan sets en losse items is voldoende groot zodat éénieder vlot zijn gading zal vinden, ongeacht zijn beoefende stijl.