Wie is Chaikowski?

Ik hoor het soms in rocknummers, zoals in Let There Be Rock, van AC/DCL and "Chaikowski had the news", en in een nummer van Status Quo word het ook gezongen.
ik weet niet of Chaikowski de goede spelling is, maar zo versta ik het in ieder geval.
wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
AC/DCL is dus AC/DC

Toegevoegd na 45 minuten:
en waarom noemen ze Tsjaikovski in die rocknummers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah heb jij ook naar "Roll over Beethoven " geluisterd vandaag op radio 4 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was hem inderdaad, Roll Over Beethoven,
hij staat gewoon in mn playlist op iTunes, maar ik wist niet meer welk nummer het was van Status Quo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ter aanvulling: Roll Over Beethoven is oorspronkelijk van Chuck Berry

Het beste antwoord

Bij Status Quo gaat bijvoorbeeld 1 couplet als volgt:

Well, early in the mornin’ I’m a-givin’ you the warnin’
Don’t you step on my blue suede shoes
Hey diddle diddle, I’m playin’ my fiddle
Ain’t got nothin’ to lose
Roll over beethoven and tell Tschaikowsky the news

Volgens mij willen ze ermee duidelijk maken dat je op
klassieke muziek kunt rock-and-rollen.
Status Quo doet dat op muziek van Beethoven en
wil aan Tschaikowsky doorgeven wat er allemaal
mogelijk is met zijn muziek. Zoiets denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zal wel over de componist Peter Ilyich Tchaikovsky gaan.
Zoek maar op in Wikipedia.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet je nu denken van zo'n vraag?
AWM
14 jaar geleden
Dat de jeugd niet opgroeit met klassieke muziek. Maar dat is geen nieuws...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eh dat het iemand is met heel weinig kennis van klassieke muziek...kan gebeuren toch,.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik zou zeggen dat ik veel van klassieke muziek af weet, dan zou ik de waarheid inderdaad wel erg veel geweld aan doen.
ik weet dus niks van klassieke muziek.
AWM
14 jaar geleden
Geeft niet Daank. Velen met je.
Maar als je er wat van wilt weten, Google maar even op die naam, of tik 'm in op Youtube...
AWM
14 jaar geleden
Mja, zo schrijven wij het. De Engelstaligen schrijven het met Tch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vast ook veel mensen die AC/DC niet kennen.. Ieder zn smaak..
Voor als je geen zin hebt om zelf te zoeken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pjotr_Iljitsj_Tsjaikovski
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tchaikovsku heeft heel erg mooie muziek gemaakt : hij en Rachmaninov zijn zo'n beetje de Beethoven en de Mozart van Rusland, al leefden ze allebei járen later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier misschien wel het bekenste werk van Tsjaikovski:
http://www.muziekstromen.nl/tsjaikovski/index.php?work=nks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Status Quo ? Chuck Berry !