Welke humbucker kan ik het best kiezen voor mijn Custom Fender American Strat als ik voornamelijk rock/metal speel

gitaar: Custom Fender American Strat

Ik speel voornamelijk bon jovi, acdc, en metallica. Rock en Metal

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Hallo RonMolkenbo,

Fender maakt zelf ook zeer fraaie dubbelspoels elementen.
De huidige Hot Vintage Alnico Humbuckers die momenteel in de Blacktop series zitten hebben een zeer warm geluid en die ook zeker het rock/oude metal werk aankunnen.
Echter weet ik niet of deze los te verkrijgen zijn.

Slash heeft in samenwerking met Seymour Duncan ook zeer fraaie pickups op de markt gebracht die ook zeer goed als allrounders ingezet kunnen worden, dit zijn dan de Seymour Duncan APH-2S series of je zou moeten kijken naar de Alnico II Pro series van Seymour Duncan.

Als je echt voor het ruigere werk wilt gaan zou je naar EMG’s kunnen kijken, echter zijn deze wat minder geschikt voor rock.

Seymour Duncan lijkt mij in jou geval het merk.