hoe zit het met een 27mc zender?

hallo,
ik wil graag een 27mc zender op mijn slaapkamer, heb al het ene en andere apparatuur.

maar kan ik het bakkie gewoon aan mijn mengpaneel koppelen en hoe doe je dat zo nee zijn er nog goedkope alternatieven?

nu het ik nog een probleem mijn ouders zijn er vel op tegen tegen etherpiraterij maar is het zenden met een bakkie wel legaal of tot hoeveel watt mag je maximaal gaan?

ik heb er totaal nog geen verstand van dus als je er iets van weet laat maar horen??

groeten thijs hemmink.

p.s. waar kun je goedkope bakkies krijgen op internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (2)

Je hebt nodig :een voeding, een 27mc zendbak en een antenne.. evt een SW meter om je antenne goed af te stellen
Tot 4 Watt is het legaal , dus dat is geen probleem. Vroeger was dat anders
Je mag maximaal 4watt zendvermogen hebben, alle bakkies zijn daarom standaard ook nooit meer dan 4 :).. uiteraard is het te versterken met amps maar dat is illegaal
Koop een goede antenne van 5.5meter die op het dak moet worden dak gezet..Of je moet er een op de auto installeren zodat je mobiel kunt.
Het scheelt ERG veel qua ontvangst wat voor antenne je neemt..
Ook kun je van die "zijsprieten" op je antenne hebben die je ontvangst nog beter maken..
Maar als je net wil beginnen met 27mc zou ik niet te groot beginnen (tenzij je het van iemand relatief goedkoop kan overkopen)
Maar het lijkt mij goed om je wat verder in deze materie te verdiepen. Lees de links eens goed na.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 27Mhz zendontvanger of CB is in Nederland volkomen legaal. Hij moet wel MARC gekeurd zijn. Zelfbouw mag niet.
Voor België denk ik dat, sinds kort, geen vergunning meer nodig is (cmiw)