Hoe kan het dat je liedjes steeds in je hoofd hebt?

Ik heb het zo vaak maar weet niet waardoor het komt..kan iemand mij dan uitleggen hoe je ze uit je hoofd krijgt??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, ik denk dat je hersenen er iets mee te maken hebben ofzo

Antwoorden (3)

door een ander liedje op te zetten ...
dan gaat het oude liedje wat in je hoofd hangt heel snel weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heel grappig is:
Liedjes die maar niet uit je hoofd willen gaan, hebben vaak te maken met iets waar je op dat moment mee bezig bent!
Een voorbeeld: Ik heb dagenlang het gruwelijke nummer 'gonna buy me a ticket to the tropics' in mijn hoofd gehad. Ik begreep niet waarom, totdat ik me realiseerde dat ik net een week daarvoor een reisje naar Bonaire had geboekt...
Zo werkt het bv ook met verdriet, rouw, angst, boosheid, blijheid, verlangen, noem maar op.
Je hersens hebben blijkbaar op de een of andere manier een 'houvast' aan de simpele woorden van een lied, tijdens het verwerken van informatie of ervaringen.

Hoe je er weer afkomt?
Een ander liedje erin stampen!
Heel bewust een ander nummer zoeken, en jezelf even dwingen om dit steeds te gaan zingen of neurieen wanneer dat andere nummer weer op dreigt te komen.
Op een gegeven moment is het dan weg.
Hoewel...soms zijn die 'gevoels' liedjes bijzonder hardnekkig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een gruwelijk verschijnsel, dat heet "earworms".
Je hoort een liedje waar je hélemaal nix mee hebt, en het blijft maar doorzeuren in je hoofd.
Ik heb dat met André Hazes. Onder andere. Ik vind het helemaal nix, maar het blijft maar doordreinzen in m'n hoofd.
Gelukkig heb ik tegenwoordig een iPod, dan kunnen de Rolling Stones en de Kaiserchiefs hem wegrammen......