Waarom worden scheldwoorden altijd weggefilterd bij muziek op de radio?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6.4K

Antwoorden (4)

Omdat er ook ''kleine'' kinderen kunnen luisteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika mag je niet vloeken op de radio, maar in NL wordt daar niet moeilijk over gedaan.
Zo simpel is het.
12 jaar geleden
Sommige radiozenders in Nederland filteren grove woorden weg, vanwege de ethiek/moraal. Er luisteren behalve volwassenen en kinderen en men wil hen niet ongevraagd opzadelen met grove taal. Maar veel zenders in Nederland laten de ongekuiste versie horen. Het ligt een beetje aan de doelgroep van die zender. Bij Veronica of Radio 538 zul je weinig gekuiste muziek horen. Bij SkyRadio hoor je de gekuiste versie vaak wel. SkyRadio heeft een zeer brede doelgroep en wil zijn luisteraars niet storen met grove taal. Neem bijvoorbeeld het liedje "Fuck You" van Lily Allen. Bij SkyRadio is Fuck weggefilterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat we toch nog altijd in een beschaafde maatschappij leven, waar ongewenst taalgebruik niet direct geliefd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve bijv. New Kids dan. ;)