Ik ben op zoek naar een passend nummer/song/liedje in het engels of nederlands voor de volgende situatie wie kan me daar aan helpen?:

De text moet inhoudelijk gaan over iemand die continue door zijn partner gedumpt word, en als de partner het weer even moeilijk heeft, raapt ze hem weer op. Hij die door zijn gevoelens voor haar geen rechte rug kan houden, word alsmaar weer gekwetst.

Er zal vast geen liedje zijn wat een op een past, maar ben benieuwd of er iets soortgelijks is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6.8K

Antwoorden (14)

Stuur de vraag door naar Gerard Ekdom van 3fm. Die weet zo'n beetjes alles op muziek gebied, doet ook vaak dokter Pop, met dit soort verzoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Build me up, Buttercup van The Foundations komt misschien wel in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Mamma mia" van Abba gaat daarover. Het beschrijft de onweerstaanbaarheid van een man. Een man die alles fout doet. Hij bedondert zijn vriendin, slaat met deuren, en hij maakt haar droevig en boos. Maar hoe vaak ze het ook al uitgemaakt heeft, steeds weer wordt ze naar hem toegetrokken. Plotseling verliest ze controle, alsof een vuur ontbrandt. En dan begint alles weer van voren af aan. Voor iedereen met een knipperlichtrelatie.
Amadea
12 jaar geleden
Speechless- Lady Gaga..(?)

http://www.directlyrics.com/lady-gaga-speechless-lyrics.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
this love - maroon5... gaat over een man met een vriendin die steeds dreigt bij m weg te gaan..

en The Offspring - self esteem.. gaat ook over een man, die slecht behandeld word door zijn vriendin. gaat steeds bij der weg, maar komt uiteindelijk weer terug.

het is allebij niet perfect, maar miss heb je er wat aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind deze wel passen bij de situatie, en anders kun je nog proberen: KISS - Take Me Away (Together As One)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acda en de munnik - de kapitein deel 2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, ik moest meteen denken aan "R U Kiddin' me?" van Anouk, is dat misschien wat?
http://www.youtube.com/watch?v=59GUpnJWYZw&ob=av3e
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit er zulke muziek wel in film of muziek over drugsverslaving. Maar dat zoek je misschien niet.

Ook het nummer van Edith Piaf - Non, je ne regrette rien of La vie en rose heeft dat als thema. Die was alcoholverslaafde en had een relatie met een getrouwde man. Wat wil je nog meer? Hopelozer kan niet.

Willeke Alberti - Telkens weer maar dat is een vrouw die steeds weer opnieuw wordt belazerd.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=DAz4odW-JVs&feature=related = Telkens weer.

en een versie van Ali B. en kleine viezerik
http://www.youtube.com/watch?v=WSGkdgxWynE&feature=related geloof alleen niet dat er veel van het originele nummer over is gebleven.

Toegevoegd na 2 uur:
TOEVOEGING (en deze vind ik zelf heel leuk maar dat gaat over een man die zich heel graag wil laten gebruiken. ;-) )
Lenny Kravitz & Mick Jagger - Use Me (Het origineel is van Bill Withers)

Lenny Kravitz heeft wel een album waarin hij over zijn scheiding zingt. Dat is niet zo oud, maar dat is "very depressing." Daar wordt je niet vrolijk van.

Toegevoegd na 2 uur:
O en Youp van 't Hek heeft de eerste officiële echtscheidingsplaat gemaakt. Daarvan kan ik me 2 nummers herinneren en dat is een nummer met iets "Doet het pijn Suzanne" in de tekst. Ik heb daar wel eens wat nummers van gehoord, maar weet niet meer precies hoe die teksten gaan. Is er dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest direct denken aan een nummer van Madrugada, Hands up I love you.

Toegevoegd na 13 minuten:
Lyrics:

http://easylyrics.org/?artist=Madrugada&title=Hands+Up+-+I+Love+You

Toegevoegd na 20 minuten:
Na wat denk ik dat deze beter past qua tekst:

Love leave me alone van Sivert Hoyem:

http://www.youtube.com/watch?v=AYxPt7Z0ys8

Love, leave me alone
I have done you no wrong
I do not understand
Why you always escape me
And then turn to me again
I must think you just hate me
I completely forgotten you
Please don't come seek me again
Don't tug at my sleeve
I am sleeping, let go of my hand!
Love, leave me alone

Love, I have got no faith in you
You have fooled me through and through
You tell me be patient
You tell me to follow
Then you go to places
You know that I don't go
I've got no religion
My life was entrusted to you
Now you have forsaken me
I just don't know what to do
Love, leave me alone

I've got no religion
My life was entrusted to you
Now you have forsaken me
I just don't know what to do
Love, leave me alone
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smile van Lily Allen, past er denk ik niet helemaal bij maar dacht er gewoon gelijk aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maroon 5 - Misery

Ze doet hem letterlijk pijn. Hier houd de partner hem een beetje voor de gek. En dat doet de ander ''pijn''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Run to me van Whitney Houston dat is het nummer waarschijnlijk wat je zoek...google en luister naar dit lies..succes

vr gr Johanna
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
room eleven met Faith

ik denk dat het toepasselijk is door deze tekstregels die in het liedje voorkomen:

time to pick my heart up off the floor

but I'm showing you the door

you asking me to stay

well I need someone to hold me