Ik wil een eerste banjo aanschaffen weet iemand waar ik op moet letten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Het beste antwoord

En als je een banjo op het oog hebt, zoek dan naar wat de mensen die banjo spelen daar van denken.

Een goeie banjo website is www.banjohangout.org en (als Engels geen probleem is) daar kun je alles wat er maar met een banjo te maken heeft vragen. Er zijn via die websites ook banjos te koop maar meestal in de VS.

Er is op die website ook een afdeling 'reviews' en daar kun je zowat over iedere banjo lezen wat er zoal over wordt gezegd, van de kwaliteit, etc.

En tot slot nog dit: als je echt serieus bent, schaf dan een goeie banjo aan. Tenzij je iemand vindt die een prima banjo heeft en hem goedkoop wil wegdoen geldt: goedkoop is HEEEL erg duurkoop. Want een goedkope banjo geeft een slecht geluid en maakt dat je vingers ongelooflijk pijn gaan doen en dan wil je niet meer oefenen. En ik spreek uit ervaring...

Toegevoegd na 1 minuut:
... en dan wil je een andere, betere en duurdere. En dan is het geld voor de eerste banjo meestal weggegooid.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik ken de banjo speler in deze bluegrass band. Als je hem een berichtje stuurt via de link hieronder kun je hem misschien een paar dingen vragen. Doe hem maar de groeten van me :D

Toegevoegd na 20 uur:
Vergat ik nog: zijn naam is Fred Hissink.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt de groeten terug van hem :)

Andere antwoorden (1)

Ten eerste op de prijs natuurlijk :p kijk op internet wat een nieuwe kost, en op sites zoals marktplaats wat gemiddeld een 2e hands banjo mag kosten. Dan hangt het ervan af welke klankkleur je in gedachten hebt. Of je er 1 wil met 5 of met 4 snaren. Of de banjo past bij het genre muziek dat je wil gaan spelen en of de banjo goed in de hand ligt ;)