Wat is het verschil tussen een elektrische en een digitale piano?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6K

Antwoorden (4)

Een electrische werkt mechanisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een elektrisch piano heeft een specifiek geluid. (Rhodes b.v.)
Een digitaal piano kan een simulatie van een akoestische piano zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een digitale piano is altijd elektrisch. Een elektrische piano kan ook nog analoog zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een digitale piano is niet zo zeer elektrisch, hij werkt elektronisch.
Een elektrische piano werkt elektromechanisch.
Elektrische piano's zijn er o.a. van Wurlitzer, Fender Rhodes en Hohner pianet.
jc54
12 jaar geleden
Zonder stroom werkt een digitale piano niet. Hij moet sowieso een elektrisch signaal omzetten naar audio signaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder stroom werkt een elektrische (analoog) piano wel?
Een electrische piano, is te vergelijken met een gewone piano/vleugel, het heeft een beperkt aantal eigen karateristieke geluiden en daar moet je het mee doen( bv Fender rodes) wel zijn deze geluiden electrich/electronisch gemaakt. Een digitale piano, daar bij zit simpel gezegd onder iedere toets een soort mp3 geluid(de tonen) Door andere geluiden te gebruiken, kan je allerei instrumenten nauwkeurig imiteren.