Ze is een personage in de film 'Nightmare before christmas' Sally's song is dus een soundtrack van deze film :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sally is één van de inwoners van Halloween Town (bestaand uit aan elkaar genaaide stukken), waar Jack Skellington de plaatselijke held is en verveeld is geraakt van het jarenlange mensen bang maken. Hij raakt verzeild in Christmas Town en bedenkt dat hij dit jaar de kerstman wil zijn. Sally heeft daar geen goed gevoel over, maar Jack zet zijn plan door. Hij zet de kerstman en Sally gevangen en brengt Christmas Town het gruwelijkste kerstfeest ooit. Als hij daarna terug wil keren wordt hij door militairen uit de lucht geschoten; op het kerkhof beseft hij wat hij gedaan heeft en barst in tranen uit. Hij gaat naar Halloween Town, bevrijdt de kerstman en Sally en realiseert zich dat het geen verveling was maar dat hij liefde mistte. De kerstman brengt op Kerstdag alsnog het verlangde feest, en Jack en Sally leven samen verder naar de volgende Halloweens.

Dit verhaal is bedacht door Tim Burton. Hij schreef er eerst een gedicht over, en later werd dat verwerkt tot een musical-animatiefilm.
Amadea