Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik veel muziek kennen?

Ik zit al in de 4e van de middelbare, maar ik ken echt bar weinig muziek... Nu wil ik echt veel muziek leren kennen, maar hoe pak ik dat aan? Ik vind veel muziek wel leuk, maar ik ga dan alles downloaden in albums via torrents... Dat duurt veel te lang. Welk programma moet ik gebruiken? Limewire ofzo? En om af te spelen? Ik denk trouwens dat er nog veel meer mensen zijn met dit probleem...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is heel simpel. Je hoeft geen muziek te downloaden. Luister gewoon veel radio, dan ga je muziek vanzelf kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ITunes om af te spelen en YouTube to mp3 om te downloaden. Als je albums wilt downloaden kan je het best op piratebay
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van wat voor muziek hou je? Vaak is er wel een site met heel veel liedjes van een bepaald genre.
Bijvoorbeeld: www.rnbxclusive.com
Op deze site staat allerlei R&B muziek die redelijk nieuw is en vaak staat er ook een download link bij.
Zelf gebruik ik www.listentoyoutube.com
Op deze site kan je de link van een youtubefilmpje (het adres dat boven in de balk staat) invoeren en dan zet een programma het filmpje om naar een liedje.
Je kan altijd op www.top40.nl kijken om de laatste liedjes te bekijken en hier kan je ook een kort stukje beluisteren om te kijken of jij deze muziek leuk vind.
Als laatste vraag ik vraag aan vrienden of zij nog leuke muziek hebben, en als ik een artiest leuk vind zoek ik hier meerdere liedjes van op.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.billboard.com bekijk je voor de laatste 100 tracks die nu in zijn en je download de songs op youtube met Youtube downloader.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download Spotify!
Dit is een programma waar (bijna) alle muziek opstaat. en gratis te luisteren is. Maar er komt wel afentoe reclame doorheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnenkort komt de top 2000 weer op de radio! Daar staan veel verschillende soorten muziek in. Ook veel oudere nummers! Misschien is het leuk om dit eens te gaan volgen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf ga soms een beetje surfen op youtube om nieuwe liedjes te leren kennen.
Als ik een liedje leuk vind, zoek ik die op op youtube en vervolgens staan er aan de zijkant allemaal suggesties die je kan bekijken. Die muziek is dan vaak van hetzelfde genre en dan zit er al snel iets tussen wat je ook leuk vind.

Maar de beste manier om nieuwe leuke liedjes te leren kennen is natuurlijk door middel van de radio of door vrienden (even hun playlisten doorkijken bijvoorbeeld).
Op die manier weet je ook wat er populair is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn geweldige, simpele, snelle en veilige tactiek, attentie attentie:

- Je luistert muziek via YouTube
- Je hoort iets dat je leuk vindt
- Je kopieert de url (gewoon van de page waar het filmpje staat)
- Je surft naar http://www.snipmp3.com/
- Je plakt de url in het balkje en klikt op 'convert to mp3'
- Naam opgeven en even wachten, ondertussen kun je verdergaan met andere filmpjes bekijken.

Succes met muziek leren kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding