Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb van die grote geluidsboxen in de kamer staan Maar vind ze eigenlijk te groot. Kan ik kleinere kopen zonder dat ik in kwaliteit inlever

Het blijft een opstakel. Zijn er kleine geen bose die het zelfde aan kunnen op een groot vermogen voor een optimaal geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn tal van oplossingen, en Bose is een mogelijkheid.
Wat je zoekt is een systeem met een subwoofer en satellieten.

Laat vooral je oren je gids zijn en luister kritisch.
Er is veel rommel om de markt en de kwaliteit van de luistercondities plus de kwaliteit van de verkopers in winkels laan wel eens wat te wensen over.
Laat je niets aansmeren, luister alleen naar de muziek en niet naar de verkooppraat en neem vooral je eigen muziek steeds mee, zodat je een goede vergelijking kunt maken op stukken die je door en door kent. Ga niet over 1 nacht ijs, je gaat de set vele jaren gebruiken. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De grootte van de boxen maakt meer uit voor of het voor een grote of kleine ruimte is. In jouw geval zou ik dus kiezen voor kleine boxen. Je kan eens vergelijken op http://www.kieskeurig.nl/speaker. Daar hebben vaak wel veel dingen om te vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tal van goede boekenplankluidsprekers. Bijv van Kef, Dynaudio, Elac. Ga gewoon eens luisteren bij een goede hifi-zaak
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleine zullen nooit kunnen tippen aan de grote.
Een redelijke middenweg is, een set speakers met een centrale basbox. Zo'n basbox kan je overal weg of achter stoppen en het lijkt of al het geluid uit de kleine speakers komt. Het best eerst even luisteren bij een winkel. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ouderwetse boxen gewend bent dan weet u dus hoe goede muziek nog echt klinkt. Ik heb in een dergelijk geval de hele zijwand in de Hobbywinkel rondom tot een kwart diepte laten afzagen en er een passende afdekplaat op geschroefd, uiteraard met flink veel kit ertussen omdat dergelijke kwaliteitsboxen 100% kierdicht moeten zijn. Het verschil was niet te horen, alleen de pauk klonk iets gedempter, net alsof de paukenist zijn oude meppers door nieuwe had vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding