Het nummer "human beings"gaat over de dood. Het is eigenlijk vrij moeilijk om letterlijk te vertalen, maar een interpretatie kan ik wel geven:

In de eerste paar zinnen zingt Seal dat hij zich in tijden van wanhoop (in dit geval "tijdens zijn eigen sterven"), dicht bij bij god voelt staan en dat Gods liefde hem verlichting geeft (vrij vertaald "dat God het sterven voor Seal draagelijker maakt").

In het vervolg van het nummer geeft hij aan dat de mens uiteindelijk is voorbestemd om te sterven. Seal zingt over het het feit dat men aan de hemelpoort staat om kaartjes af te scheuren (als je kaartje gescheurd is mag je naar binnen). De kaartjesscheurders wachten op het moment dat jij ook het leven zult verlaten ("to fall out of line") en je kaartje door hen laat afscheuren om de hemel binnen te gaan.

Tenslotte vraagt hij of de (gedachte aan de) dood jou ook verlichting geeft, net als het hem verlichting geeft want de dood brengt hem immers bij God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Mooi hoor Roel, dankjewel