Welk programma heb ik nodig voor MIDI bewerking (zie omschrijving)?

Ik wil hiermee bepaalde partijen eruit halen, zodat ik het stuk kan leren spelen op de piano keyboard. Dus alleen de linker en rechterhand stukken.
Ook wil ik het stuk dan uitprinten voor de bladmuziek.

Later wil ik dan de originele MIDI veranderen die dan juist niet die piano partijen heeft, zodat ik die kan meespelen.

Ook moet de volgorde van de partijen veranderd kunnen worden, zodat de linker en rechterhand de eerste 2 partijen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het liefst moet de midi ook geschikt zijn voor de Yamaha Y.E.S leersysteem op de keyboard.
Ik heb de keyboard type NP-V80.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (1)

Een veelgebruikt en goed programma is Cubase van Steinberg.

Toegevoegd na 29 minuten:
Reactie op aanvulling:
Als het goed is heeft de NP-V80 een midi-aansluiting. Dan is dit geen probleem met Cubase.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je toevoeging bedoel ik niet. Het kan wel wat je zegt, maar dat doe ik niet. Ik speel de MIDI bestanden op het keyboard af, en kan dan bepaalde partijen op het keyboard uitschakelen. Dus via het programma moet er een midi-bestand uitkomen die ik in mijn keyboard kan afspelen.
walter
12 jaar geleden
Je kan met Cubase zelf alles bewerken van de midi wat je wil. Je kan het opslaan als .MID, en dan op je keyboard afspelen als je dat bedoelt. Ook kan je in dat programma aangeven dat je keyboard gebruikt moet worden om de midi af te spelen. Zo doe ik het zelf ook.
Ik heb een Yamaha psr s550. Hierop speel ik iets in. Via midi (over usb) gaat dit naar Cubase. Hierin neem ik het op. Dit kan ik bewerken, corrigeren, transponeren, tempo aanpassen, instrumenten wijzigen, notenschrift uitprinten enz.
Vervolgens afspelen via MIDI, en het geluid komt weer uit mijn keyboard (waarvan de instrumenten een stuk beter klinken dan van mijn onboard geluidskaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft jou keyboard ook het YES leer programma. Kan je dan met die midi's die gemaakt zijn ook via de eerste stap 'waiting' afspelen?
Met een externe midi werkt die waiting dan niet. Wil dan zo het stuk aanleren.
walter
12 jaar geleden
Ik denk niet dat mijn keyboard dat heeft. Maar ik heb ook geen flauw idee wat het inhoudt eerlijk gezegd :-).
Dat leerprogramma zegt mij niks helaas