Hoe moet je een Bontempi keyboard aansluiten op je PC?

Ik heb dus een Bontempi PM 695 keyboard hier staan, wat al een beetje verouderd is, maar deze doet het nog goed en kan er leuk op spelen. Aangezien ik steeds meer muziek maak op de computer (via programma's als FL Studio) leek het mij een leuk idee om mijn keyboard op mijn pc aan the sluiten om hiermee melodieën te spelen. Echter heeft mijn keyboard alleen meer een MIDI in en MIDI out uitgang. Nou zat er wel een MIDI kabel bij, maar deze had de oude 'joystick ingang' die ik op mijn PC niet meer heb. Nou heb ik hier een soort vergelijkbare kabel gezien via USB ipv die oude joystick (http://www.allekabels.nl/USB-Adapter-Omvormer/177/1062610/USB-Midi-Kabel.html < zoiets). Als ik deze kabel koop, en op mijn keyboard en PC aansluit, kan ik hem dan gelijk openen met FL? Of moet ik eerst nog software installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.5K

Het beste antwoord

Of alleen een midi - usb kabel voldoende is weet ik niet.
Het hangt er ook een beetje van af wat je precies wil. Wil je alleen de nootjes (mididata) op je pc zetten met behulp van je keyboard en de geluidskaart van de pc gebruiken. Of wil je ook de geluiden van je keyboard gebruiken. In dat geval hangt het ook af van de geluidskaart die je hebt. En hoe je die audio gaat opnemen. Het programma FL-studio ken ik niet.
Als het alleen voor de mididata is zal zo'n kabel wel werken denk ik. Waar is die anders voor gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan zal dat kabeltje wel voldoende zijn. Ik heb zelf deze om midi met de pc te verbinden.
http://www.thomann.de/nl/maudio_midisport_uno.htm
En die werkt uitstekend.