Hoelang van te voren plannen ze muziek voor radio programmas?

Draait een dj ter plekke wat hem leuk lijkt? Of staat al vast wat gedraaid moet worden? En wie bepaalt dan wat men te horen krijgt?

Toegevoegd na 27 minuten:
Dan gaat het mij vooral om de grote stations. Veronica, Radio3, 538 etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

bij grote stations is het gebruikelijk dat je een format hebt voor je radio programma waarin precies staat wat de dj gaat vertellen en welke nummer hij hoe laat gaat draaien.

wel zijn er soms rubrieken waarin de luisteraar een nummer kan aanvragen.

verder wordt zo'n format meestal door een producer gemaakt en dat is meestal niet de dj (de dj heeft soms dus zelfs geen zeggenschap over de nummers)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er wordt sowieso vaak Ge sms't naar radio programma's met verzoekjes . Ik denk dat ze ook een soort ckecklist hebben want je kan niet altyd nummers weten in een fractie van secondes . Het verschilt ook per zender . Ze zullen vast pauzes inlassen waarbij bellers kunnen kiezen welk liedje ze willen horen .