hoe heet dat nummer van de mars reclame? (zie uitleg)

Dat z'n gast naar een klooster gaat omdat het net uit is met zijn vriendin. Weet iemand hoe dat nummer heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

"In the Pines",

Dit traditionele amerikaanse folk-liedje gaat in elk geval terug tot in 1870 en komt waarschijnlijk uit het zuidelijke gebied van de "Appalachian mountains. De schrijver is onbekend.

Het nummer is door de jaren heen in diverse genres opgenomen, onder andere door Lead Belly, Bill Monroe, The Four Pennies,

Maar een van de de bekendste uitvoeringen is die van Nirvana, die in 1993 hun eigen herinterpretatie van de Lead Belly versie opnamen.

Waarbij ze, net als Lead Belly soms deed, het nummer "Where Did You Sleep Last Night" noemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het is een cover van dit nummer:

Nirvana-my girl
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet helemaal, het nummer heet: Where did you sleep last night? Toch een plus hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging: het is de versie opgenomen is bij MTV Unplugged. Dit lied is het laatste lied dat live door kurt kobain werd gezongen voordat hij zelfmoord pleegde. Geruchten gaan day hij tijdens dit optreden al van plan was om zijn leven te beëindigen. Dit komt oa door de uitvaart-achtige aankleding van het optreden, dat kurt perse wou. Tegen de mening van zijn band in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging: het is de versie opgenomen is bij MTV Unplugged. Dit lied is het laatste lied dat live door kurt kobain werd gezongen voordat hij zelfmoord pleegde. Geruchten gaan day hij tijdens dit optreden al van plan was om zijn leven te beëindigen. Dit komt oa door de uitvaart-achtige aankleding van het optreden, dat kurt perse wou. Tegen de mening van zijn band in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet. Het is alleen gecoverd doot Nirvana (en de reclame gebruiken ze wel hun versie, doordat ze de tweede keer 'schreeuwen'), en het lied heet zoals gezegd 'Where did you sleep last night?'
het nummer is Where did you sleep last night dat eerst door leadbelly gezongen werd in 1944 en later door nirvana opnieuw is gebruikt. op youtube is de oude versie ook te vinden