Waar gaat het liedje 'poor leno' van Royksopp over en wie is leno?

Over leno die vermist is ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand die het kent?

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende theorieen over, vooral op basis van de videoclip:

- In de clip worden 2 wezens (leno??) gescheiden. Dit is ook gebeurt bij Torbjørn Brundtland en Svein Berge tijdens hun schooltijd. Zij hebben elkaar later weer gevonden in een andere stad.
- Leno is een jongen gevangen in een andere huid. Hij wordt opgejaagd maar uiteindelijk herrenicht met een andere Leno. Het liedje gaat dus over iemand die naar zichzelf opzoek is en hij moet in zichzelf vertrouwen om te "ontsnappen" uit de gevangenis waar hij zich in bevind.
- Het lied gaat over de vastbeslotenheid om je geliefde te vinden. Dit is gebaseerd op bepaalde geluidssamples die in het lied worden gebruikt zoals het geluid van water aan het begin en de echo van koebellen in de verte.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx!