Wat is een originele manier om je gehoor te trainen?

En dan bedoel ik intervallen, noten, akkoorden, tempo's enz enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.earz.nl/

Antwoorden (3)

naar veel verschillende soorten muziek luisteren.
zoals, jazz, reggae, klassiek. genoeg soorten.
let goed op wat er gebeurt in de diverse stukken.
leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die min?
David Lucas Burge, als Engels geen probleem is.
Er zijn 2 cursussen, Perfect Pitch = absoluut gehoor training en Relative Pitch, welke laatste als antwoord op je vraag is aan te bevelen.
Het zijn perfect uitgelegde luisteroefeningen op mega veel CD's met veel voorbeelden. Er is aan te komen, maar vrij lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, er zijn vast andere/betere wegen, dit is er een, die bovendien redelijk toegankelijk is (mits niet onbekend met Engels en bereid om de Engelse muziekterminologie op te zoeken)...
Ik denk dat je hier solfège bedoelt. Dat was vroeger op het conservatorium een apart vak, maar nu geintegreerd in algemene muziektheorie en -vaardigheden, samen met harmonieleer, contrapunt, analyse etc.

De leukste en beste manier is, om het samen met iemand anders te gaan doen, die hetzelfde wil als jij. Je kunt dan b.v. melodietjes, ritmes spelen, die de ander moet opschrijven, Dat kan ook met intervallen en akkoorden, die de een speelt en de ander moet benoemen. Je kunt zo simpel beginnen als je wilt, en de moeilijkheidsgraad steeds verder opvoeren.

Zo stimuleer je elkaar, en je leert spelenderwijs heel veel, hoe je het aanpakt, om wat je hoort om te zetten in de juiste terminologie of notenschrift. En natuurlijk leer je ook van elkaar. Ideaal voor mensen die b.v. zelf liedjes willen gaan schrijven of op een andere manier hun muzikale ideeen vast willen leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
solfège, goede tip
hier een bron: http://www.earz.nl/