er is een cabaretier die een nummer heeft gemaakt op de melodie van Amilcare Ponchielli - Dance of the Hours. Weet iemand wie dat was?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een heel bekend melodietje natuurlijk (tenminste , ik neem aan dat je het bekende middenstuk bedoelt wat ook ooit in een of andere reclame zat die me zo 123 niet te binnen schiet..... ; maar dit zou iemand echt precies moeten weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik herinner me wel een stukje uit "Meer Nederlandse Sterren" van Rubberen Robbie (lieve moeder, lieve tine enz.) maar dat is denk ik ouder dan jij bedoelt).
https://www.youtube.com/watch?v=KO2wZtbluP0 - 3.23 ongeveer

Het beste antwoord

Dat is de Minutenwals, van Jasperina de Jong.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mis, dat is op muziek van Chopin.

Wat het wél is: "Brief uit La Courtine" (1964) van Rijk de Gooyer.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt, maar helaas, de Minutenwals van Chopin is niet de Danza della Ore van Ponchielli.
Amadea
8 jaar geleden
Je hebt niet gezien dat ik het al gecorrigeerd heb. Flauw om meteen op de negatieve duim te drukken, want ik geeft het juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na je verbetering : ja, dat moet hem haast wel zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toen ik begon met reageren was het nog niet gecorrigeerd en gewoon fout ;-). Ik heb er in elk geval BIJ gezegd waar de duim voor was. Daarna was het te laat om nog te veranderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat was hem!!!
Hartelijk bedankt! Ik breek mn hoofd hier al een paar dagen over sinds ik dance of the hours hoorde.