Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

er is een cabaretier die een nummer heeft gemaakt op de melodie van Amilcare Ponchielli - Dance of the Hours. Weet iemand wie dat was?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een heel bekend melodietje natuurlijk (tenminste , ik neem aan dat je het bekende middenstuk bedoelt wat ook ooit in een of andere reclame zat die me zo 123 niet te binnen schiet..... ; maar dit zou iemand echt precies moeten weten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik herinner me wel een stukje uit "Meer Nederlandse Sterren" van Rubberen Robbie (lieve moeder, lieve tine enz.) maar dat is denk ik ouder dan jij bedoelt).
https://www.youtube.com/watch?v=KO2wZtbluP0 - 3.23 ongeveer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is de Minutenwals, van Jasperina de Jong.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mis, dat is op muziek van Chopin.

Wat het wél is: "Brief uit La Courtine" (1964) van Rijk de Gooyer.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt, maar helaas, de Minutenwals van Chopin is niet de Danza della Ore van Ponchielli.
Amadea
8 jaar geleden
Je hebt niet gezien dat ik het al gecorrigeerd heb. Flauw om meteen op de negatieve duim te drukken, want ik geeft het juiste antwoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na je verbetering : ja, dat moet hem haast wel zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toen ik begon met reageren was het nog niet gecorrigeerd en gewoon fout ;-). Ik heb er in elk geval BIJ gezegd waar de duim voor was. Daarna was het te laat om nog te veranderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat was hem!!!
Hartelijk bedankt! Ik breek mn hoofd hier al een paar dagen over sinds ik dance of the hours hoorde.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding