Ik ben op zoek naar een grotendeels instrumentaal carnavalsnummer?

Het is een nummer dat bij ons tijdens carnaval regelmatig gedraaid wordt, vaak wordt erbij gedanst, dat gaat ongeveer zo, het is een soort van line dance: je doet drie stappen naar voren, je zet je rechtervoet iets naar voren, je leunt naar voren en dan naar achter met je handen in je zij, dan verspring je zodat je linkervoet naar voren staat en je herhaalt het, dan klap je in je handen en doe je drie stappen naar rechts en dan herhaal je dat, dan drie stappen naar achteren etc, tot je weer op ongeveer dezelfde plek staat. Kan iemand mij zeggen hoe dat nummer heet? Er zit wel iets van zang bij maar dat is niet iets wat ik in woorden kan zetten.

Toegevoegd na 6 dagen:
Zie reactie op eerste antwoord voor meer details!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je de Hucklebuck misschien bedoeld.
Anders moet je Hucklebuck even opzoeken op YouTube.