wat is hardcore muziek ? en wat voor nummers dan bijvoorbeeld ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
9.9K

Het beste antwoord

Eind jaren zeventig van de vorige eeuw ontstond punk, een hardere snellere en agressievere variant van de oorspronkelijke rock-'n-roll. Daarvan is hardcore weer de overtreffende trap. De betekenis van het woord is: tot de harde kern behorend. De basis is het je kwaad maken over alle onrecht in de wereld, dat geeft hen energie.
Madball, uit New York, behoort al tijden tot de allergrootse hardcorebands. Ook Agnostic Front en Sick of It All zijn bekende voorbeelden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar hoeveel invloed heeft dit op de nederlandse cultuur. Ik ben namelijk van mening dat we het hier hebben over een andere soort hardcore. Nederland staat bekent om zijn nederlandse hardcore DJ's zoals angerfist, rotterdam terror corps, evil activities
Amadea
12 jaar geleden
Jij hebt het over een subgenre van house, dutchtriton. De vraagsteller informeert niet naar Nederlandse cultuur, maar naar wat hardcoremuziek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook het goede antwoord, vaak denken mensen dat hardcore alleen van nu is, maar het is inderdaad vroeger ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe groot is de kans dat hij hardcore in de vorm van vroeger bedoelt en hoe groot denk je dat de kans is dat hij die van nu bedoelt ?
Amadea
12 jaar geleden
Als zij hardcore house had bedoeld denk ik dat het woord house wel in haar vraag zou hebben gestaan. Maar de enige die dit kan beantwoorden is natuurlijk Femke zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe, gelukkig dat er nog mensen zijn die bij hardcore aan een bak krijsende herrie denken en niet aan dat watjesspul van de hardcore house-scene ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Hardcore is een bepaalde hoogste van BPM ( geloof iets van 160+ )

De Kick(lage harde toon die vaak op de maat gespeeld word ) is hierbij erg belangrijk.

Nummer van hardcore zijn bijvoorbeeld angerfist nummers,

type Angerfist in bij youtube en je vind enkele nummers wat hardcore is.

Verschil tussen hardcore en hardstyle is dat de kick harder is bij hardcore dan die van hardstyle en bij hardstyle staat de melodie centraler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een subgenre van hardcore, niet de basis.
Iedereen heeft al antwoord gegeven op wat hardcore muziek is. Ik zal wat voorbeelden geven:

Evil Activitiets
Neophyte
Dj Rob
Dj Korsakoff

Dit zijn toch de bekendere muziek. Je kan er voorbeelden van vinden op youtube.

Een bekend en groot hardcore feest is Nightmare (indoor en outdoor). Daar kan je ook veel filmpjes van vinden op internet.