Waar is de muziek?

Dit is moeilijk uit te leggen, maar ik zal het proberen:

Vaak luister ik naar muziek in bed. Vaak, na enige tijd, val ik (lichtjes) in slaap, om na onbepaalde tijd "half wakker" te worden. Ik hoor de muziek niet in deze toestand. Maar dan word ik volledig wakker en dan hoor ik plotseling de muziek weer (dus middenin een nummer)! Hoe is dat mogelijk? Kent iemand dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha herkenbaar! Ik heb het altijd pas wanneer er een nieuw nummer komt;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus meer mensen lijden aan deze "kwaal" haha!

Het beste antwoord

Ik kan me voorstellen dat je gehoor tijdens je slaap enigszins uitgeschakeld wordt, om te voorkomen dat je van ieder geluidje wakker zou worden. Ook het evenwichtsorgaan moet "wakker"worden en die zit ook in je (binnen)oor. Dan zou het bij jou even duren voordat het gehoor weer wordt ingeschakeld, wat extra opvalt doordat je zeker weet dat er een niveau van geluid(de muziek) zou moeten zijn. Wellicht valt het s'ochtends gewoon niet zo op...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Heel herkenbaar; je "vliegt" er even tussen uit en als je weer bij je positieven bent (wakker) hoor je de muziek weer. Soms nog hetzelfde nummer soms een nummer (of 2-3) verder.
Feitelijk doe je gewoon een hazenslaapje en waar de muziek blijft?

Nou, heel eenvoudig; gewoon op je MP3, CD of MD speler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Soms nog hetzelfde nummer soms een nummer (of 2-3) verder." Ja precies dat!
Ik denk dat dit hetzelfde is als wanneer ik 'wakker word' en naar de wc moet maar niet wakker genoeg ben om dat ook te beseffen en min of meer 'denk' ... waarom ben ik nou wakker?

Zal waarschijnlijk een soort onbewust bewustzijn zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat het gehoor wat later wordt "ingeschakeld"
dan het eigenlijke bewustzijn.Hoewel je het eigenlijk andersom zou verwachten. Van coma-patienten is bijvoorbeeld bekend dat ze soms nog wel dingen kunnen horen....maar dit voert misschien wat ver...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan heel goed... Bewustzijn komt en gaat... Als het er plotseling is, is de muziek er... Muziek is een samenzwering tussen geluid en stilte... En dan is er plotseling de muziek in je bewustzijn...

Met bewustzijn komt de muziek in ervaring, zonder bewustzijn is die weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt mij ook wel eens voor, vooral als er opeens een luidruchtig rocknummer tussendoor zit. Maar vaak val ik met mijn mp3-speler in slaap en wordt pas 's morgens wakker met lege batterijen en de oordopjes tussen mijn tenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij vaak het zelfde geval, maar zonder oordopjes tussen de tenen, want ik gebruik een GROTE koptelefoon!
De kans dat díe daar terecht komt acht ik nogal klein...
Zo sta ik elke ochtend op. De radiowekker gaat af, ik zet hem uit en bedenk pas tijdens het tandenpoetsen wie ook weer dat leuke nummer op de radio zong. Ochtendzombie noem je dat. Mijn bewustzijn staat altijd 5 minuten later dan ik op!