Het klinkt best raar eigenlijk.. maar ik word heel snel emotioneel van liedjes, maar hoe kan je dit nou tegegaan?

Bijvoorbeeld op school kan een meisje heel goed piano spelen en er staat een piano daar op school en dan speelt ze en dan schieten de tranen al haast in me ogen.. best heel raar eigenlijk... En bijvoorbeeld als ik gewoon een liedje luiter op de PC heb ik dat ook al snel..
Weet iemand hoe je hier ''beter'' tegenkan.. want ja op school dat al krijgen is toch een beetje... ja raar...
GF..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere muziek luisteren dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het weet mag je het me zeggen! Dan heb ik er misschien ook wat aan, snif!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks raars aan hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfde probleem hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* ( fishermand friend nemen..) * sterk spul hé!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee absor laten we dat maar niet doen...
Ritsuka
12 jaar geleden
mooie muziek kan dat met je doen, heb ik ook wel eens. Ik krijg vaak kippenvel en soms ook het gevoel dat ik moet huilen.

Het beste antwoord

Hallo daar is helemaal niets raars aan. Veel mensen hebben dat probleem. Dat komt doordat je helemaal op gaat in die muziek. Zoiets hoef je helemaal niet tegen te houden omdat je echt niet de enige bent. Als je het toch tegen wilt houden kun je het beste niet te intensief naar die muziek luisteren. Afleiding zoeken door bijvoorbeeld iets kleins mee te nemen en in je handen te houden om mee te spelen, bijvoorbeeld een draadje is al genoeg. Je hoeft er niet de hele tijd mee te spelen, maar zo af en toe. Ik heb hetzelfde probleem namelijk als ik heel erg gefixeerd ben op muziek. Als ik niet gefixeerd ben (bijvoorbeeld in gesprek ben met een ander) heb ik dit ook niet. Ik hoop dat ik je hiermee goed geholpen heb. Succes!

Maar schaam je er alsjeblieft niet voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarom raar! Je bent gewoon gevoelig en kan je goed inleven, dat is toch juist mooi! :)
Maar goed, hoe je het misschien kan tegengaan, je kan proberen om op zo'n moment aan iets grappigs/leuks te denken, wat je hebt meegemaakt ofzo. Of lekker met je vrienden te gaan babbelen en je in het gesprek inleven ipv naar de muziek te luisteren.
En als je de tranen toch echt voelt komen: naar boven kijken en veel knipperen.
Mocht iemand iets zien kan je nog altijd zeggen dat je iets in je oog hebt. Of gewoon eerlijk dat het komt door de muziek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is er niets waar je je voor hoeft te schamen...maar toch snap ik je probleem wel. Je moet proberen aan iets leuks te denken, hoe leuk het liedje bijvoorbeeld is en gewoon om je heen te kijken en aan andere dingen te denken dan echt aan wat er gezongen of gespeeld wordt. Je moet natuurlijk wel blijven luisteren naar de muziek, en om het een beetje te proberen zou ik gewoon als je alleen bent om te gaan dansen op leuke muziek en dat daarna te doen op muziek die je meer raakt en evt. mee te zingen. Ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je hier iets mee kan! :) Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt natuurlijk pech dat je in een klas vol koelkasten zit die nog niet door de allermooiste muziek in de wereld geroerd raken. Maar misschien zijn het niet allemaal koelkasten en doen ze maar alsof.
Ik kan zelf de rillingen langs mijn ruggengraat op en neer voelen gaan bij een mooi stuk muziek en ik weet zeker dat ik dan natte ogen krijg, maar daar schaam ik me allang niet meer voor.
Als je er last van hebt denk dan maar aan de Tweede Kamerdebatten en hoe je dat beter zou doen, maar echt genieten kun je alleen als je de muziek over je laat komen, met natte ogen als gevolg.