hoe transponeer ik een zangstuk met drie mollen omlaag?

Ik heb een midi van internet gehaald en met musescore geopend. Ik wil dit stuk zingen, maar de hoogste noot is een a en die wil ik verlagen tot een c. Maar wel zo, dat de stemming en klank van het stuk hetzelfde blijft. Het staat nu genoteerd in 3 mollen (Es groot?). Het gaat om 'du bist die Ruh' misschien ten overvloede.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Je selecteert met Ctrl + A alle noten. Dan klik je op Noten en kies daar voor Transponeer. Dan vink je aan dat je op Interval omlaag wilt transponeren. Je wilt van een A naar een C, dat is dus een Grote sext lager. Zorg dat daaronder ook Transponeer toonsoorten aangevinkt staat. Klik op OK en voilà, het hele muziekstuk staat in de door jou verlangde ligging. Is het niet goed gegaan, dan herstel je de laatste bewerking door Ctrl + Z in te toetsen.
Amadea
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Zet alles een halve toon hoger, als je de Cis ook wel kunt zingen. Dan maak je van Ges groot met zes mollen G groot met slechts één kruis.