Hier in de buurt hoor ik hard muziek, mogen ze dat nu wel doen?

Ik hoor echt heel hard muziek, mogen ze dat wel?
Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek een flesje wijn uit de kast, rol die in een krant, en ga langs "Ik kan niet slapen en hoor dat 't hier gezellig is, mag ik meedoen?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook meegenieten, ik heb net buiten gestaan om UB40 te horen die spelen hier vlakbij op een festival.ik vond het eigenlijk nog wat te zacht..... Of woon je misschien ook in de omgeving van Lieshout, dan kan ik je vertellen dat het om half 12 afgelopen is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens zijn profiel is hij pas 9 jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier in Rooi is het kermis! Daar gaat het nog wat uurtjes door..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mevrouw: Ja, bijzonder, he?

Antwoorden (11)

Een festival of een feestje?

Je zou de politie kunnen bellen 0800 8844
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze geven een feestje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch 0900-8844? En nee dit is niet toegestaan na 22.00 uur.
capthavoc
12 jaar geleden
als het een verjaardagfeestje is en niet regelmatig gebeurd dan zou ik wat verdraagzamer zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil niet zeggen dat het zo maar mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie komt zo snel niet, tenzij ze niets anders te doen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, natuurlijk moeten mijn ouders bellen, ik ben 9 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow excuses, 0900 8844 ;-) Een tijdje terug kwam de politie ook op een feestje er zou geluids overlast zijn. Maar hun vonden het wel meevallen muziek moest een klein tikkie terug.
nee na tienen mag je geen geluidsoverlast veroorzaken, bel de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flauw die -,+ van mij dan sta je weer in evenwicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een zure pruim ben jij zeg. Jij belt zeker ook gelijk de politie als een groepje jongeren ergens meer dan 10 minuten staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ik bel noot, het stoort me ook niet, maar als je er last van hebt, moet je toch wat
Als het een vriendelijke buur(t) is even me iemand er lang lopen om te vragen of het wat zachter mag. En anders politie zonder spoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die - ???? + van mij op weer in evenwicht te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, ik begrijp je niet helemaal. Wil je het uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@apestaartje7: iemand heeft jou een -duimpje gegeven, omdat hij/zij het niet met je antwoord eens is, Marjoleintje is het niet eens met deze reactie en heeft je daarom een +duimpje gegeven om de - te compenseren! Misschien is het handig om de richtlijnen van GV even door te lezen.
Van mij ook een + voor je antwoord.
Of je gunt mensen een keertje een feestje als het eenmalig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gebeurt meerdere keren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou jij niet eens naar bed gaan. Het is volgens mij voor een 9 jarige allang bedtijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamiel: Daarmee hoef jij je niet te mee bemoeien.
Officieel mag het niet, maar op zaterdagavond worden er toch soms feestjes gehouden.
Om 11u zou ik daar nog niets aan doen, als het om 3 uur nog is is het een ander verhaal, maar gun elkaar een keer een feestje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je woont toevallig in de buurt van hoofddorp? Dan is het misteryland. Da's een keer per jaar. Je kan gewoon 0800-tuig bellen, dan hoor je of er ontheffing is aangevraagd of dat het strafbaar is en men even gaat kijken. Slaap desondanks lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel mag men na 10 uur 's avonds geen lawaai meer maken maar ik zou er niets aan doen, gewoon accepteren dat het een keertje voorkomt. De buren zullen van jou ook weleens last hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij gaan geen feestjes in de nacht houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel is daar erg weinig over geregeld, hooguit in de Algemene Plaatselijke Bepalingen.
Doe oordopjes in. Politie heeft betere dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens.
Ik zegt het maar zo aangezien ik geen 'thumbs up' kan geven..
Officieel mag je zelfs helemaal geen overlast veroorzaken, maar in de praktijk moeten we in een drukke leefomgeving ook wat van elkaar tolereren, dus een beetje normale geluiden of een keertje muziek, dat mag.
In de meeste gemeentes echter is het wel gebruikelijk dat je na 10 uur 's avonds stil bent.

Maar zelfs dan is een incidenteel feestje niet te vermijden, en zul je wel eens een avond met oordopjes moeten slapen of het raam dicht doen. Dat hoort er bij, en hoeft - hoewel storend- ook niet echt een probleem te zijn.

Anders wordt het wanneer steeds dezelfde mensen op steeds dezelfde onmogelijke tijden ontzettend veel herrie maken. Dan is het moment aangebroken inderdaad eens het gesprek aan te gaan, en mocht dat niet werken, de politie er bij te halen.

In mijn ervaring echter heeft dat zo weinig zin, dat het in sommige gevallen verstandiger is te kijken of je niet een rustigere woonomgeving kunt vinden. Maar dat is wel een erg drastische maatregel - hoewel ik blij ben dat ik hem toch getroffen heb.

Ik hoop voor je dat het om incidentele overlast gaat, en mocht je toch per se willen slapen, dan adviseer ik je goede oordopjes en eventueel de ventilator of een andere eentonige geluidsbron aan te zetten. En niet vergeten morgenochtend stipt zeven uur te beginnen met grasmaaien, de heg elektrisch snoeien of die gaatjes boren waar je al maanden tegenaan zit te hikken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tien uur is in principe inderdaad de limiet, maar... als het dag in dag uit door gaat en je er veel last van hebt, dan is dat ook strafbaar.

Lastige is wel... dat het aangetoond moet worden en het liefst met zoveel mensen. Dat kan inhouden dat je een logboekje moet gaan bijhouden wanneer, hoe lang en hoe hard de muziek ongeveer staat.

M'n buurman, die aan het eind van de straat nog te horen was en zelf maar op de 10 uur regel bleef hameren en vond dat de hele buurt z'n ramen maar moest sluiten hebben we er uiteindelijk mee stil gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup boa is afgelopen :(. Verder heb ik niks gehoord en ik woon in helmond tegen het kanaal aan in de eeuwsels